يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 96794

نیروهای هلال احمر در حفظ و توسعه منابع طبیعی شریک می‌شوند

قم نيوز : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با امضای تفاهم‌نامه همکاری با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از آمادگی داوطلبان مردمی برای مشارکت در راستای احیا، حفظ، توسعه و بهره‌برداری درست از منابع طبیعی خبرداد.
نیروهای هلال احمر در حفظ و توسعه منابع طبیعی شریک می‌شوند
نیروهای هلال احمر در حفظ و توسعه منابع طبیعی شریک می‌شوند
به گزارش قم نیوز مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح ملی نهضت سبز ۹ در ۹۹ با حضور نیروهای مردمی جمعیت هلال احمر استان قم در سالن جلسات اداره‌‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد.

در این نشست محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم و محمد شعاعی مدیرکل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به همراه جمعی دیگر از مسئولان و معاونان دو مجموعه حضور داشتند.

«طرح ملی نهضت سبز» با شعار‌های «جوان سالم، جهان سالم می‌سازد» و «درخت برای زندگی» و با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با هدف افزایش مشارکت‌های مردمی در راستای حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی دنبال شده است.

پیش از این مراسم، نیروهای مردمی جمعیت هلال احمر استان قم در قالب سه تیم ۹ نفره برادران و یک تیم ۹ نفره خواهران شامل اعضای کانون‌های جوانان دانشجویی و دانش‌آموزی در کارگاه آموزشی کاشت نهال شرکت کردند. سپس این تیم‌ها در قالب یک مسابقه اقدام به کاشت نهال کردند و در پایان با توجه به میزان رعایت اصول فنی کاشت، ارائه کار جمعی، خلاقیت و نوآوری نفرات، 9 نفر از برادران و خواهران به عنوان افراد نمونه انتخاب شدند.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و جمعیت هلال احمر استان قم توسط مسئولان دو مجموعه امضا شد که از جمله دستاوردهای این تفاهم‌نامه استفاده از نیروی انسانی و  تجهیزات هلال احمر به ویژه بالگرد این مجموعه برای اطفاء حریق خواهد بود.

برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با منابع طبیعی از جمله نهال‌کاری، حفاظت از آب و خاک، مدیریت جامع حوضه آبخیز و اطفای حریق برای داوطلبان جمعیت هلال احمر، تشویق داوطلبان به سمت مشارکت در راستای احیا، حفظ، توسعه و بهره‌برداری درست از منابع طبیعی، ثبت‌نام آن‌ها در سامانه ملی همیاران طبیعت و همچنین برگزاری دوره آموزشی کمک‌های اولیه برای کارشناسان اداره‌کل منابع طبیعی، همیاران طبیعت و نیروهای مردمی این اداره‌کل و همچنین اجرای پویش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی از جمله مهم‌ترین نکات مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.

همکاری در راستای شناسایی نقاط بحرانی آسیب‌پذیر از نظر تخریب منابع طبیعی، استفاده از امکانات و تجهیزات علمی، پژوهشی، آموزشی و ورزشی به صورت مشترک و برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای بیابان‌گردی و غیره در راستای توانمندسازی داوطلبان جمعیت هلال احمر و تیم‌های امداد از دیگر موارد تفاهم‌نامه به امضا رسیده است. 

در حاشیه این مراسم، محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر و جوانان داوطلب هلال احمر با دریافت کارت همیار طبیعت، آمادگی خود را برای مشارکت در راستای حفظ، حراست، توسعه و بهره‌برداری مناسب از منابع طبیعی اعلام کردند.   

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdceef8o.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما