سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : 96874

رشد ۶۵ درصدی تسهیلات رونق تولید در سال ۹۹

قم نيوز : دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان قم از رشد ۶۵ درصدی تسهیلات پرداختی رونق تولید در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ خبر داد.
رشد ۶۵ درصدی تسهیلات رونق تولید در سال ۹۹
رشد ۶۵ درصدی تسهیلات رونق تولید در سال ۹۹
به گزارش قم نیوز محمدرضا هاشمی نژاد در نشست امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی منابع استان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ بیان داشت: منابع استان از ۲۰۱ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ به ۳۲۱ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ رسید.

وی درباره آمار مصارف استان نیز گفت: مصارف استان در سال ۱۳۹۸، ۱۴۸ هزار میلیارد ریال بود که این عدد در سال ۱۳۹۹ به ۲۲۵ هزار میلیارد ریال رسید.

دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان قم سپس به رشد ۶۵ درصدی پرداخت تسهیلات در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ توجه داد و خاطر نشان کرد: نسبت مصارف و تسهیلات نیز در سال گذشته نسبت به منابع عدد ۷۷ درصد را نشان می دهد.

هاشمی نژاد درباره تسهیلات رونق تولید پرداخت شده در سال ۱۳۹۹ و در استان یادآور شد: هدفگذاری برای پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال گذشته، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که درصد تحققی آن در مجموع به ۱۲۶ درصد رسید.

دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان قم در عین حال درصد تحقق پرداخت تسهیلات رونق تولید توسط برخی بانک های عامل را در بخش صنعت مورد توجه قرار داد و یادآور شد: بانک های ملی، صادرات و صنعت و معدن بیشترین تحقق پرداخت تسهیلات رونق تولید را در بخش صنعت و در سال ۱۳۹۹ ثبت کرده اند.

وی سپس به جدول پیشنهادی پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: هدفگذاری برای سال جاری، پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات رونق تولید است که نسبت به سال گذشته، ۳۶ درصد رشد را نشان می دهد.

دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان قم اضافه کرد: تغییرات پرداخت این تسهیلات در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری بیانگر آن است که بخش صنعت و کشاورزی به ترتیب با ۴۳ و ۷۰ درصد رشد پرداخت تسهیلات نسبت به سال ۱۳۹۹ رو به رو خواهند بود، ضمن آن که تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش گردشگری نسبت به سال قبل تغییری نخواهد داشت و در همان مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

هاشمی نژاد درباره تعیین تکلیف املاک تملیکی بانک های عضو کمیسیون هماهنگی استان نیز گفت: تعداد املاک تملیکی در ابتدای شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹، ۲۴ رقبه بوده است که از این تعداد ۱۳ مورد باقی مانده است، ضمن آن که تعدادی از این املاک نیز اقاله شده و برخی نیز در شُرُف اقاله و یا مزایده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdoj0n.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما