چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : 96901

استقرار هیئت انضباطی تاکسیرانی در معابر شهری

قم نيوز : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از صدور قریب الوقوع حُکم متخلفان توسط هیئت انضباطی تاکسیرانی و در معابر شهری خبر داد
استقرار هیئت انضباطی تاکسیرانی در معابر شهری
استقرار هیئت انضباطی تاکسیرانی در معابر شهری
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان که امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به تعریف مشخص از پایانه های درون شهری بیان کرد: گزارش های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان از وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی نشان می دهد پایانه های مسافربری درون شهری وضعیت مطلوبی در این زمینه ندارند، در حالی که برخی اماکن نظارت شده توسط این عزیزان از نظر ما پایانه محسوب نمی شوند.

وی افزود: در این موضوع و به طور مثال می توان از محل هایی مانند سه راه بازار، چهارراه بازار و یا میدان شهید مطهری در قم مثال آورد که وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها بر اساس گزارش های نظارتی مرکز بهداشت مطلوب نیست، در حالی که این موارد از نظر ما به عنوان محل تجمع مردم شناخته می شوند و پایانه درون شهری نیستند که بتوان بر آن ها نظارت کرد و یا آن ها را مورد رصد قرار داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم سپس به تلاش مدیریت شهری برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در وسائل نقلیه عمومی توجه داد و یادآور شد: چندی پیش شورای اسلامی شهر قم برای رعایت بیشتر فاصله گذاری ها، کاهش مسافران تاکسی های درون شهری را مصوب و تکلیف مابه التفاوت کرایه را نیز مشخص کرد، اما تغییر رنگ بندی کرونایی قم از قرمز به نارنجی سبب شد تا این مصوبه عملا به اجرایی شدن نزدیک نشود.

ذاکریان ادامه داد: مدیریت شهری در همه ماه های شیوع کرونا تلاش کرده و می کند تا با تشدید نظارت های لازم، زمینه رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی را فراهم کند.

وی سپس به معرفی برخی رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی به هیئت های انضباطی خبر داد و اذعان کرد: به هر حال با همه نظارت هایی که انجام شده و می شود، برخی تخلفات هم در موضوع حمل و نقل عمومی وجود دارد که برای جلوگیری از آن ها در تلاش هستیم تا هیئت های انضباطی وسائل حمل و نقل عمومی را در محل تجمع های مردمی مستقر کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: بر این اساس هیئت های انضباطی از هفته آینده در محل تجمع های مردمی بویژه در هسته مرکزی شهر مستقر خواهند شد و با نظارت بی واسطه و میدانی، حُکم لازم را نیز صادر خواهند کرد.

ذاکریان ابراز امیدواری کرد با این اقدام و همچنین افزایش نظارت ها و البته همراهی مردم عزیز، شاهد رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی قم باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezo8o.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما