شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 96968

آموزش‌ و پرورش قم با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو است

قم نيوز : مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: با توجه به خاصیت مهاجرپذیری استان و در پی آن افزایش سالانه دانش‌آموزان هر سال با موضوع کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم.
آموزش‌ و پرورش قم با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو است
آموزش‌ و پرورش قم با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو است
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: با توجه به خاصیت مهاجرپذیری استان و افزایش سالانه دانش‌آموزان، هر سال با موضوع کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم ولی با زحمت همکاران طرح و برنامه و از طریق بندهایی که مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی است این کمبود جبران شده تا عملاً کلاس درسی بدون معلم باقی نماند.

وی با بیان مهم‌ترین شاخصه تأمین نیروی انسانی تصریح کرد: تعداد 14 هزار و 688 نیروی اداری، خدماتی، مدیر و معلمان در آموزش‌ و پرورش استان مشغول به ارائه خدمات آموزشی و پرورشی هستند که از این تعداد 10 هزار و 653 نفر از آن‌ها در گروه کادر تخصصی مدارس و معلمان خدمت می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم در بحث استخدام نیروهای حق‌التدریس پیش‌دبستانی عنوان کرد: طبق تصویب مجلس مبنی بر قانون تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس پیش‌دبستانی، مقرر شد کسانی که تا سال 91 شامل این افراد هستند باید به مجموعه آموزش‌ و پرورش به‌صورت استخدامی ملحق شوند.

وی با بیان بخش بعدی تأمین کسری نیروی این حوزه افزود: با توجه به اینکه ورود به آموزش‌ و پرورش، چند سالی است صرفاً از طریق آزمون استخدامی انجام می‌شود بخشی از نیروهای انسانی ما از دانشگاه فرهنگیان هستند به‌گونه‌ای که دانش‌آموزان پس از دریافت دیپلم، با شرکت و قبولی در آزمون این دانشگاه به جمع فرهنگیان اضافه می‌شوند.

به گفته شیخ‌الاسلام با توجه به دستورالعمل ابلاغی سهمیه سالانه‌ پذیرش سرباز معلم را داریم که سال گذشته 34 نفر بود امسال سهمیه دقیقی اعلام‌ نشده که به‌ احتمال‌ زیاد به همان تعداد سال گذشته در نظر گرفته‌ شده به این صورت که بعد از اطلاع‌رسانی، افراد واجد شرایط با مراجعه و تحویل مدارک خود شناسایی‌ شده و بعد از طی مراحل گزینش تأیید مدارک اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdch6wnw.23n--dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما