شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : 96976

برگزاری نماز جمعه در شرایط نارنجی کرونایی

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم از امکان برگزاری نمازهای جمعه و همچنین هیئات مذهبی در شرایط نارنجی کرونایی خبر داد.
برگزاری نماز جمعه در شرایط نارنجی کرونایی
برگزاری نماز جمعه در شرایط نارنجی کرونایی
به گزارش قم نیوز محسن اروجی با اشاره به تداوم وضعیت نارنجی کرونایی در استان قم بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان تا پایان هفته جاری اظهار کرد: مصوّبات پیشین ستاد ملی مبارزه با کرونا بیانگر آن بود که گروه های شغلی سه و چهار باید در شرایط نارنجی کرونایی تعطیل باشند، اما تجدیدنظرهایی در این زمینه رخ داده است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا مراکز ورزشی و تفریحی، استخرها، موزه ها، باغ وحش ها، شهربازی های سرپوشیده و همچنین آموزشگاه های آزاد در شرایط نارنجی کرونایی برای اساس رعایت برخی شیوه نامه های خاص بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم همچنین درباره برگزاری نمازهای جمعه و یا فعالیت هیئات مذهبی در شرایط فعلی کرونایی قم گفت: اعلام شده که برگزاری نماز جمعه با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر در فضای باز و حداکثر به مدت ۴۰ دقیقه بلامانع است.

وی افزود: البته شیوه نامه های بازنگری شده درباره برگزاری هیئات مذهبی در شرایط نارنجی کرونایی نیز بیانگر آن است که هیئات می توانند در فضای باز با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر و حداکثر به مدت ۷۵ دقیقه با رعایت فاصله دو متری بین افراد شرکت کننده، فعالیت داشته باشند.

اروجی تأکید کرد: محدودیت های تردد شبانه خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد و همچنین ممنوعیت خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرهای با وضعیت نارنجی و ورود خودروهای با پلاک غیربومی به دیگر شهرها نیز بر اساس اعلام های قبلی همچنان پابرجاست و جریمه های متناسب با آن إعمال خواهد شد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcg3y9y.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما