يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 96999

بی‌توجهی به مسائل بهداشتی اماکن ورزشی را تعطیل می‌کند

قم نيوز : مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: بی‌توجهی به مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی بار دیگر موجب تعطیلی اماکن ورزشی خواهد شد.
بی‌توجهی به مسائل بهداشتی اماکن ورزشی را تعطیل می‌کند
بی‌توجهی به مسائل بهداشتی اماکن ورزشی را تعطیل می‌کند
به گزارش قم نیوز رسول منعم اظهار کرد: متاسفانه در 15 ماه اخیر که ویروس کرونا در کشور شایع شده، ورزش به عنوان یکی از مهمترین عرصه‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه‌های همگانی و قهرمانی به شدّت دچار ضرر و زیان شده است.

وی ادامه داد: تا قبل از کرونا به شیوه‌های مختلف مردم مرتب به حضور پرتعداد در اماکن و فضاهای ورزشی تشویق می‌شدند تا میزان بالای مشارکت آنها را در فعالیت‌های ورزشی شاهد باشیم اما شیوع این ویروس متاسفانه محدودیت‌های زیادی را در این زمینه ایجاد کرد و حضور شهروندان در برنامه‌های ورزشی به شدّت کاهش یافته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تاکید کرد: برای اینکه به روال طبیعی و شرایط گذشته باز گردیم و ان‌شاءالله خیلی زود بدون محدودیت شاهد اجرای مجدد تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی همگانی و قهرمانی با حضور حداکثری مردم عزیز باشیم، لازم است که به شیوه‌ه‌نامه ‌های بهداشتی خیلی جدّی توجه شود.

وی در ادامه به اطلاعیه شماره یک ستاد کرونا در ورزش اشاره و بیان کرد: با توجه به بازگشایی اماکن ورزشی سطح استان از روز اول خرداد ماه و به منظور پیشگیری از هرگونه عواقب احتمالی، توجه به رعایت برخی نکات در تمام اماکن ورزشی الزامی است و امیدوارم با همکاری تمام مدیران باشگاه‌ها و اماکن و ورزشکاران عزیز این مهم محقق شود.

منعم افزود: رعایت تعداد حاضرین در سانس‌ها حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت معمول، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع افراد در زمان فعالیت از جمله تماشاگران و خانواده‌ها ضروری است، ضمن اینکه از برگزاری هرگونه مسابقات ورزشی بدون اعلام ضرورت توسط این اداره کل ممانعت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:تهویه مناسب و همیشگی در زمان فعالیت اماکن و حضور مستمر مدیران اماکن و نظارت دقیق آنها بر نحوه ارائه خدمات الزامی است، ضمن اینکه در خصوص استخرهای سرپوشیده علاوه بر توجه ویژه به این موارد، رعایت تعداد حداکثر ۳۰ نفر با تعیین وقت قبلی ضروری و الزامی است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در پایان اظهار کرد: بازرسین این اداره کل و مرکز بهداشت مدام بر فعالیت اماکن نظارت و با هرگونه تخلف خارج از دستورالعمل‌های ابلاغی و پروتکل‌های بهداشتی بر اساس مقررات برخورد خواهند کرد، همچنین تداوم بازگشایی اماکن ورزشی در شرایط کنونی منوط به همکاری مستاجرین اماکن و مدیران باشگاه‌های خصوصی است در غیر این صورت موجب تعطیلی مجدد اماکن ورزشی استان خواهد شد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcb99b9.rhb09piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما