يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 97007

محموله قاچاق لوازم جانبی تلفن همراه در قم کشف شد

قم نيوز : مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: یک خودروی حاوی لوازم و قطعه‌های جانبی تلفن همراه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در قم کشف شد.
محموله قاچاق لوازم جانبی تلفن همراه در قم کشف شد
محموله قاچاق لوازم جانبی تلفن همراه در قم کشف شد
به گزارش قم نیوز مهدی ریاضی اظهار داشت: ماموران کاشف در حین کنترل خودروهای عبوری در محور عوارضی قم ـ تهران به یک دستگاه خودروی سواری پژو مظنون و در بازرسی از آن مقادیر قابل توجهی لوازم و قطعه‌های جانبی گوشی همراه شامل گلاس، قاب و غیره را به ارزش یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۴۸۳ ریال به ظن قاچاق کشف و سپس مراتب جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد.

وی افزود: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلف‌های قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، استماع اظهارات و اخذ آخرین دفاعیات متهم، به دلیل عجز متهم از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته، متهم را علاوه بر ضبط خودرو حامل و محموله مکشوفه قاچاق به نفع دولت، به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس قانون کلیه محمولهِ مکشوفه توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکیِ استان شد.

محکومیت جزای نقدی ۳.۳ میلیاردی ریالی برای عاملِ قاچاق تلویزیون در قم
 ریاضی همچنین گفت: ماموران کاشف در حین کنترل خودروهای عبوری در محور عوارضی قم ـ تهران به یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ مظنون و در بازرسی از آن ۱۴ دستگاه تلویزیون LED به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۲۱۷ ریال به ظن قاچاق کشف و سپس مراتب جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی افزود: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلف‌های قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، استماع اظهارات و اخذ آخرین دفاعیات متهم، به دلیل عجز متهم از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته، متهم را علاوه بر ضبط محموله مکشوفه قاچاق به نفع دولت، با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو، در مجموع به پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس قانون کلیه محمولهِ مکشوفه توسط مرجع کاشف، به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکیِ استان تحویل داده شد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccmxqo.2bqmx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما