دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 97040

از قطع پخش زنده تا اعتراض شورایی‌ ها به یک تصمیم

قم نيوز : حواشی جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم و اعتراض برخی از اعضای این شورا در خصوص حواشی مطرح شده درباره حضور آنها در مراسم افتتاح پروژه‌ های شهری، منجر به قطع پخش زنده این جلسه شد.
از قطع پخش زنده تا اعتراض شورایی‌ ها به یک تصمیم
از قطع پخش زنده تا اعتراض شورایی‌ ها به یک تصمیم
به گزارش قم نیوز جلسه شورای اسلامی شهر قم امروز با برخی حواشی در خصوص مسائل مطرح شده درباره حضور فعالانه اعضای شورای شهر در مراسم های افتتاحیه پروژه های شهری روبه رو بود.

محسن محرری به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر از مدیر روابط عمومی شهرداری قم خواست تا گزارشی درباره حواشی ایجاد شده در برنامه اخیر افتتاح پروژه های شهری درباره استفاده یا عدم استفاده از آرم شورای اسلامی شهر و همچنین سخنرانی یا عدم سخنرانی برخی اعضای شورا ا ارائه کند که مهدی کلانترزاده نیز در این باره گفت: حدود یک ماه قبل اشاره ای به این موضوع در شورای معاونان استانداری شد و استاندار قم بر اتخاذ تصمیمات بر اساس قانون و روال تأکید کرد.

وی افزود: البته کمیته تبلیغات ستاد انتخابات استان نیز در این باره بر این باور بود که ممکن است این سخنرانی ها از سوی اعضای شورای شهر که کاندیدای انتخابات پیشِ رو هستند، شائبه ای ایجاد کند و دیگر کاندیداها نسبت به این موضوع معترض شوند و پرونده تخلف انتخاباتی شکل بگیرد.

کلانترزاده با بیان این که بررسی‌ها نشان می دهد منع قانونی در این زمینه وجود ندارد یادآور شد: با این حال فرمانداری قم نیز به اعضای شورای اسلامی شهر که کاندیدای انتخابات هستند توصیه کرده تا با توجه به عدم شروع تبلیغات انتخاباتی در مراسم ها صحبتی نداشته باشند تا شائبه ای ایجاد نشود.

و اما نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این نشست با ابراز تأسف از طرح چنین مباحثی در جلسه شورا تأکید کرد: تردیدی نیست که جلسات، مراسم ها و شرکت در آن ها از سوی اعضای شورای اسلامی شهر، متن کار آن هاست و تعطیل بردار نیست.

حسن بختیاری افزود: اگر برخی بر این باورند که این مراسم ها و سخنرانی ها شائبه دارد، باید شوراهای اسلامی شهر را به مدت یک ماه تعطیل کنند تا هیچ شائبه ای ایجاد نشود.

وی با انتقاد از برخی استعلام های انجام شده در این موضوع از سوی مدیریت شهری اذعان کرد: قانون همه چیز را در این زمینه روشن کرده و پروتکل های انتخاباتی مشخص و معلوم است، بنابراین تردیدی نیست که افتتاح پروژه های شهری در راستای امید به مردم و نشان دادن تداوم فعالیت و خدمات رسانی در شهر است و منعی ندارد.

حجت الاسلام سیدمحمد آتش زر نیز به عنوان عضو دیگر شورای اسلامی شهر در این باره گفت: اصل افتتاح پروژه‌ها در شرایط فعلی درست نیست و مدیریت شهری با توجه به رضایت نسبی مردم نیازی به این کارها ندارد.

وی اضافه کرد: اوضاع کنونی بسیار حساس و ایجاد کوچک ترین تنش‌ها حرام است، بویژه آن که برخی ممکن است صحبت‌های خود را با یک قصد و غرض خیر انجام دهند، اما برداشت دیگری از صحبت های آنان به عمل آید.

این عضو شورای اسلامی شهر همچنین بیان کرد: معاون سیاسی استاندار ممکن است درباره انعکاس مراسم ها و یا سخنرانی اعضای شورا، نظری را ابراز کرده باشد، اما باید گفت همه مسؤولان در این زمینه نیاز به همکفری دارند تا بتوان یک موضع گیری جمعی را بر مبنایی مشخص ارائه کرد.

با توجه به ادامه مباحث مطرح شده پخش زنده جلسه شورای اسلامی شهر قم برای دقایقی قطع شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyyeh.uqeaxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما