قم نيوز : مدیرکل بیمه سلامت استان قم از حذف قطعی اسناد غیرالکترونیک در این بیمه از آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: دارندگان بیمه سلامت در قم علاوه بر مراکز دولتی می توانند از خدمات بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) و مرکز جراحی محدود جوادالائمه (ع) بهره مند شوند.
صدور ۲۰ هزار دفترچه بیمه سلامت در قم/تلاش برای حذف اسناد غیرالکترونیک بیمه ای
صدور ۲۰ هزار دفترچه بیمه سلامت در قم/تلاش برای حذف اسناد غیرالکترونیک بیمه ای
به گزارش قم نیوز محمدرضا فخاریان قمی در نشست خبری امروز خود با اشاره به این که حدود ۳۰۶ هزار نفر در استان قم تحت پوشش بیمه سلامت هستند بیان داشت: از ابتدای سال جاری حدود ۲۰ هزار دفترچه بیمه صادر شده، ضمن آن که صدور این دفترچه ها از ابتدای اردیبهشت ماه و در راستای توسعه دولت الکترونیک متوقف شده است.

وی با بیان این که ۱۲ دفتر پیشخوان در استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند اظهار کرد: آمار سال ۱۳۹۹ نشان می دهد به طور متوسط در هر ماه از این سال، ۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان از سوی بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم همچنین افزود: در حال حاضر ۵۴۶ پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری، درمانگاه، بیمارستان و مانند آن در شهر قم و همچنین ۱۴ مرکز بهداشتی درمانی روستایی طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند.

فخاریان سپس به موضوع نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک پرداخت و گفت: در حال حاضر همه بیمه شدگان سلامت می توانند حتی با ارائه کارت ملی خود و بدون نیاز به دفترچه، مورد استحقاق سنجی قرار گیرند و از خدمات درمانی و دارویی بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: همچنین ۸ گروه در فضای مجازی از سوی این اداره کل، وظیفه آموزش و پاسخ گویی را درباره نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک به افراد و مراکز طرف قرارداد بر عهده دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم در ادامه به توسعه مطلوب نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در بین مطب های خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و مراکز تصویربرداری در قم توجه داد و خاطر نشان کرد: البته این موضوع در برخی موارد مانند پزشکان فعال در درمانگاه ها و یا برخی بیمارستان ها همچنان مطلوب نیست و برنامه ریزی برای توسعه این امر در دستور کار است.

فخاریان در ادامه این نشست «سامانه ارائه خدمات شهروندی» را به نشانی eservices.ihio.gov.ir/esc معرفی کرد و یادآور شد: بیمه شدگان سلامت می توانند بدون هرگونه مراجعه حضوری و از طریق این سامانه، ضمن تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه ای خود، امکان مشاهده ریز نسخه ها و خدمات مربوط به خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین پزشکان عزیز می توانند از طریق سامانه eservices.ihio.gov.ir/psc نسبت به ثبت نام در سیستم نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند، ضمن آن که سامانه Shekayat.ihio.gov.ir نیز برای ثبت شکایات و پیشنهادات مردم در موضوع بیمه سلامت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم همچنین به قطعی این روزهای برق و مشکلات آن برای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک پرداخت و گفت: پزشکان اجازه دارند تا در شرایط قطعی برق، از سربرگ خود و با ذکر دقیق مشخصات بیمار برای نسخه نویسی استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع تعرفه ها نیز تصریح کرد: کسانی که به صورت غیرالکترونیک از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند باید مبلغ بیشتری بپردازند که این امر برای تشویق به استفاده از خدمات الکترونیک بیمه سلامت وضع شده است.

فخاریان همچنین از حذف قطعی اسناد غیرالکترونیک از سیستم بیمه سلامت از آبان ماه سال جاری سخن گفت و اذعان کرد: محدودیت های کرونایی سبب شد تا بیمارستان ولی عصر (عج) و همچنین مرکز جراحی محدود جوادالائمه (ع) نیز به مراکز دولتی ارائه دهنده خدمات بیمه سلامت اضافه شوند.

 مدیرکل بیمه سلامت استان قم در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره تداوم پوشش بیمه سلامت همگانی برای افراد فاقد هر نوع بیمه بیان داشت: این امر که تا پایان سال جاری انجام شد، تا شهریور ماه سال جاری نیز ادامه خواهد یافت و البته با توجه به وضعیت کرونایی، امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

وی در پایان سخنان خود و در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره رتبه استان قم در موضوع نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مقایسه با دیگر استان ها خاطر نشان کرد: وضعیت در بخش خصوصی مطلوب است و تقریبا در میانه جدول استان های کشور قرار داریم، اما این مسئله در بخش دولتی نیاز به کار و توسعه بیشتر دارد، بویژه آن که پیکربندی برخی درمانگاه ها و بیمارستان ها زمان بر خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-vnw.23nq-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما