قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با ارسال نامه‌ای به استاندار قم در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا خواست تا از این تاریخ تمامی افرادی که تست‌های PCR و RDT آن‌ها مثبت می‌شود به صورت 14 روز قرنطینه کامل شوند.
درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی از استاندار قم/قرنطینه جدی گرفته شود
درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی از استاندار قم/قرنطینه جدی گرفته شود
به گزارش قم نیوز در متن نامه ارسالی از سوی محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه به بهرام سرمست استاندار قم  آمده است: با عنایت به اینکه از سال گذشته انجام تست‌های ریپد RDT برای تشخیص بیماری کووید در برنامه کاری مراکز منتخب کرونا و تیم‌های رهگیری قرار گرفته، خواهشمند است دستور فرمایید در خصوص ارسال موارد مثبت RDT همانند موارد PCR برخورد و افراد دارنده تست مثبت ریپید، بیماران قطعی مبتلا به کرونا محسوب شوند  و این افراد نیز بعد از مدت 14 روز استعلاجی در صورت نداشتن علائم، قادر به حضور در محل کار باشند که این مدت، برای افراد بستری در بیمارستان به شرط نداشتن علائم 21 روز است. 

همچنین در این نامه بر لزوم قرنطینه کامل ۱۴ روزه افرادی که نتیجه تست PCR و RDT آن‌ها مثبت است، تاکید شده است و این افراد باید از هرگونه تردد، حضور در تجمعات، برخورد با سایر افراد خودداری و بعد از اتمام زمان یادشده، با دریافت فرم بازگشت به کار می‌توانند به محل کار خود مراجعه کنند.

به گفته مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، کیت‌های RDT برای تشخیص فوری ابتلای فرد به ویروس کرونا طراحی شده‌اند.

محد تقی سلطانی در این خصوص گفت: کیت‌های RDT در واقع همانند روش‌های تست‌ آنتی‌ژن بیماری کووید-۱۹ عمل می‌کنند و نتیجه این تست‌ها برخلاف تست PCR، که نتیجه‌اش با ارسال به آزمایشگاه تا ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد، در کمتر از ۳۰ دقیقه قابل دسترس است و با این حال باید گفت که این تست‌ها از میزان دقت کمتری نسبت به تست‌های PCR برخوردار هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaowno.49n0i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما