سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : 97073

لزوم انتخاب شورای شهر توانمند و در تراز انقلاب اسلامی

قم نيوز : رییس خانه احزاب قم گفت: دغدغه همه ما شکل گیری شوراهای اسلامی شهر و روستای توانمند و در تراز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و همسو با اندیشه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
لزوم انتخاب شورای شهر توانمند و در تراز انقلاب اسلامی
لزوم انتخاب شورای شهر توانمند و در تراز انقلاب اسلامی
به گزارش قم نیوز محمد عکافان با اشاره به فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب در طی سال‌های گذشته و راهبرد ایشان در قالب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت انتخابات، تصریح کرد: دغدغه اصلی امروز رهبر معظم انقلاب، ایجاد شور انتخاباتی و بالا بردن هر چه بیشتر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و رسیدن به مشارکت حداکثری است.

رئیس خانه احزاب استان قم، با بیان اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در ساختار سیاسی و اجتماعی نظام و مشارکت مردم در مدیریت شهری، تصریح کرد: بدون شک دغدغه همه ما شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستای توانمند و در تراز انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و شهر مقدس قم است و در راستای تحقق این مهم، باید افرادی را انتخاب کنیم که دارای انگیزه‌های بالای انقلابی و همسو با اندیشه‌ها و تفکرات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب باشند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم دارا بودن برخی شاخصه‌ها از سوی داوطلبان، تاکید کرد: فرد محور نبودن، اعتقاد و التزام جدی به کار گروهی، دارا بودن برنامه و اندیشه کاری منسجم، صراحت کلام، شجاعت در تصمیم‌گیری، روحیه کار و فعالیت جهادی و خدمتگزاری به مردم، عدم خلق و خوی اشرافی و تجملاتی، اشرافیت کامل به وظایف و اختیارات، تخصص و شناخت کافی از شهر مقدس قم و مناسبات شهری را از مهم‌ترین این شاخصه‌ها بر شمرد. ضمن اینکه در عرصه‌های مدیریتی، تاکید بر اصل شایسته سالاری از مهمترین ویژگی‌های منتخبین خواهد بود.

فعال سیاسی استان قم در ادامه با بیان اینکه بایستی زمینه‌های لازم برای شناسایی نامزدها به مردم فراهم گردد، افزود: در راستای تلاش برای مشارکت حداکثری مردم از همه سلایق فکری و سیاسی در انتخابات، یکی از بسترهای مناسبی که برای شناسایی داوطلبان و نامزدها فراهم گردیده و امروزه با توجه به توسعه گسترده رسانه‌ها و ضریب نفوذ آن در افکار عمومی، می‌توانند نقشی بسیار پر اهمیت داشته باشند، بستر فضای مجازی و پایگاه‌های اطلاع رسانی است.

محمد عکافان با بیان اینکه رسانه‌ها با معرفی برنامه‌های نامزدها، وضعیت زندگی آنان و فعالیت‌های گذشته و سوابق اجرایی آنان، نقش مهمی در شفاف سازی دارند، تاکید کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی با کمک و همیاری رسانه‌ها می‌توانند با شفاف سازی بیشتر در زمینه زندگی، برنامه‌ها و کارآمدی کاندیداهای خود در عرصه انتخابات، بیشتر نقش آفرینی کنند. مردم نیز با مشاهده، بررسی و مقایسه تفکرات، برنامه‌ها و توانمندی‌های داوطلبان می‌توانند انتخاب صحیح و دقیق‌تری داشته و افراد شایسته را انتخاب نمایند.

فعال سیاسی استان قم با اشاره به راه اندازی «جنبش ازما» در خبرگزاری مهر، با هدف شفافیت و پاسخگویی داوطلبان انتخابات، تصریح کرد: خبرگزاری مهر با راه اندازی «جنبش ازما»، از فضای رسانه به عنوان وسیله‌ای برای انتخاب افراد شایسته مسئولیت از سوی مردم استفاده نموده است که حرکتی قابل تحسین است. در این جنبش، افراد داوطلب مسئولیت در شوراهای اسلامی شهر و روستا با درج سوابق گذشته و فعلی خود، زمینه شناخت هرچه بیشتر مردم را فراهم می‌کنند و همچنین باعث می‌شوند تا پس از انتخاب نیز مطالبه گری مردم از وعده‌های آنان ادامه یابد.

رئیس خانه احزاب استان قم در پایان افزود: در هر جامعه‌ای که پاسخگویی از سوی مسئولان وجود داشته باشد و آنان مردم را ناظر بر عملکرد خود ببینند قطعاً عملکردشان در جهت بهبود، ارتقا و پیشرفت خواهد بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmxd1.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما