چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 97089

پیگیری اقامه دوباره نماز جمعه در قم

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با سختگیرانه دانستن مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره اقامه دوباره نمازهای جمعه خواستار پیگیری روند بازگشایی شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) در اقامه دوباره نمازهای جمعه در قم شد.
پیگیری اقامه دوباره نماز جمعه در قم
پیگیری اقامه دوباره نماز جمعه در قم
به گزارش قم نیوز سیامک محبی در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با تقدیر و تشکر از همراهی ستاد نماز جمعه استان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی، مطالبه ای از سوی متدیّنان استان برای اقامه دوباره نمازهای جمعه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید گفت مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره شرایط اقامه دوباره نمازهای جمعه سختگیرانه است و رعایت آن در قم و برخی استان های دیگر عملا امکان پذیر نیست.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین اظهار کرد: به نظر می رسد روال به کار گرفته شده در ماه های قبل برای بازگشایی شبستان امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت کریمه اهل بیت (س) می تواند در اقامه دوباره نمازهای جمعه در مصلای قدس قم به کار آید.

محبی ادامه داد: از این رو باید شرایط تهویه مناسب و همچنین فضاسازی مطلوب برای رعایت فاصله گذاری ها و دیگر شیوه نامه های بهداشتی در مصلای قم مورد توجه قرار گیرد تا پس از اخذ مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا بتوان دوباره شاهد اقامه نمازهای جمعه در استان بود.

همچنین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم نیز در این باره بیان داشت: امکان برگزاری نماز جمعه بر اساس برگزاری در فضای باز، با حداکثر حضور ۱۰۰ نفر به مدت ۴۰ دقیقه و البته فضاسازی ۴ مترمربعی برای هر نفر بویژه با توجه به فصل گرما و همچنین استقبال مؤمنان از نماز عملا امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام علی مهدی زاده در ادامه از استاندار قم خواست تا تدبیری برای اقامه دوباره نمازهای جمعه در استان بیندیشد.

و اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست به ضرورت بازنگری در برخی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داد.

محمدرضا قدیر افزود: درخواست ستاد نماز جمعه استان در روزهای آینده و در جلسات مشترک مورد بررسی و دقت نظر قرار خواهد گرفت تا إن شاء الله بتوانیم به تصمیم مناسبی در این موضوع برسیم.

همچنین استاندار قم نیز درباره این موضوع بیان داشت: این موضوع می تواند در دو سطح یعنی اقامه نماز جمعه در قم و در عین حال اقامه آن در دیگر بخش های استان مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

بهرام سرمست افزود: از آن جا که استقبال از برگزاری نماز جمعه در قم زیاد است باید تدابیر خاصی برای این موضوع در نظر گرفته شود، ضمن آن که اقامه این نماز در دیگر بخش های استان نیز می تواند تابع اقتضائات محیطی باشد.

وی در پایان دستور داد تا درخواست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در نشستی مشترک و با ارائه و بررسی پیشنهادهای کارشناسی شده، مورد دقت نظر بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccoxqo.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما