دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : 97235

مردم، رهبری و شهادت طلبی سه رکن قیام ۱۵ خرداد است

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم، مردم، رهبری و شهادت طلبی را سه رُکن قیام ۱۵ خرداد دانست و از مسؤولان خواست با تلاش و صداقت، قدردان خون های به ناحق ریخته شهدا باشند.
مردم، رهبری و شهادت طلبی سه رکن قیام ۱۵ خرداد است
مردم، رهبری و شهادت طلبی سه رکن قیام ۱۵ خرداد است
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر با تسلیت ایام سالروز رحلت جانسوز امام راحل عظیم الشأن (ره) اظهار کرد: همچنان که در چهاردهم خرداد ماه، تشییع پیکر بی نظیر حضرت امام (ره)، دنیا را تحت تأثیر قرار داد، انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری نظام اسلامی هم در این روز یک اتفاق مهم، اساسی و بابرکت بود که باید آن را تبریک گفت.

وی افزود: اکنون که بیش از سه دهه از سکانداری انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب می گذرد، به خوبی متوجه می شویم که آن انتخاب تا چه اندازه مهم و حیاتی بوده است، چراکه معظم له در همه این سال ها راهبری نظام را به نحو شایسته انجام داده و توانسته اند در پیچ و خم ها و مشکلات، موجب آسایش و آرامش جامعه باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم سپس به سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد ماه در سال ۴۲ توجه داد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن روز خاطر نشان کرد: ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ از وقایعی است که از آن به عنوان مطلع و منشأ انقلاب اسلامی یاد می شود.

جلالی ادامه داد: باید گفت هنوز راهپیمایی مهم مردم شریف قم، تهران و ورامین در آن روز که با حمایت و پشتیبانی مراجع عظام صورت گرفت فراموش نشده است، بویژه آن که این راهپیمایی و حوادث پس از آن مانند تبعید حضرت امام (ره) در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ انجامید.

وی با تصریح بر این که طلوع انقلاب اسلامی را باید در قیام پانزدهم خرداد ماه سال ۱۳۴۲ جستجو کنیم اذعان کرد: نقش مراجع عظام تقلید و مردم قم در آن قیام بسیار برجسته و پُررنگ است.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در عین حال اضافه کرد: رکن اساسی موفقیت قیام ۱۵ خرداد، حضور مردم در صحنه است، ضمن آن که نقش هدایتگری این مردم و البته انگیزه شهادت طلبی آنان را نیز نباید فراموش کرد.

وی با بیان این که انگیزه شهادت طلبی در انقلاب اسلامی کاملا مشهود است تأکید کرد: باید مردم، رهبری و شهادت طلبی را به عنوان سه رکن اصلی قیام پانزدهم خرداد از یاد نبریم.

جلالی با ابراز امیدواری نسبت به قدردانی مسؤولان از خون های به ناحق ریخته شهدای انقلاب اسلامی یادآور شد: مسؤولان باید با خدمت، تلاش، صداقت و البته با حفظ ارزش های نظام اسلامی، پاسدار خون های شهدا و مسیر متعالی آنان باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcft0d1.w6demagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما