يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : 97381

پیام استاندار قم به مناسبت هفته محیط زیست

قم نيوز : استاندار قم با صدور پیامی عنوان کرد: توجه به محیط زیست از اهمیت روزافزونی برخوردار است.
پیام استاندار قم به مناسبت هفته محیط زیست
پیام استاندار قم به مناسبت هفته محیط زیست
به گزارش قم نیوز متن پیام بهرام سرمست،استاندار قم به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست به این شرح است: توجه به محیط زیست از اهمیت روزافزونی برخوردار است،این مسئله در کشور ما نیز دارای اهمیت مضاعف بوده و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست و سامان‌بخشی به معضلات این حوزه انجام گرفته است.

در یک دهه گذشته و به ویژه با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، محیط زیست به عنوان یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی مردم و مسئولان مطرح شده و با بروز و ظهور آثار مخرب کم توجهی به مسایل زیست محیطی در کشور، تلاش و اهتمام برای مقابله با بحران‌ها و چالش‌های زیست محیطی مضاعف شده است.

در استان قم نیز همسو با ایجاد تحولات اساسی در امر حفاظت از محیط زیست در کشورمان، اقدامات و تلاش‌های همه جانبه‌ای در این حوزه شکل گرفته و با تغییر نگاه و رویکرد نسبت به مسائل زیست محیطی، برنامه‌ها و اقدامات جدی در دستور کار قرار گرفته است که امیدوارم در آینده نیز همچنان پرقدرت و پرتوان ادامه داشته باشد.

 بدون شک استان قم به دلیل قرار گرفتن در انتهای حوزه آبخیز و خشکسالی‌های مستمر در دهه‌های گذشته و افزایش روزافزون جمعیت و شکل گرفتن انبوه واحد‌های صنعتی در جغرافیایی کوچک، دارای اکوسیستم حساس و شکننده‌ای است که فراتر از تصمیمات استانی، باید مورد توجه و رسیدگی مسئولان و تصمیم‌گذاران ملی قرار بگیرد.

 در پایان فرارسیدن هفته محیط زیست و پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور را به تمامی مسئولان، صاحبنظران، فعالان و دوستداران این عرصه خطیر و حساس تبریک عرض نموده، از همت و تلاش‌های مجاهدانه و مخلصانه ایشان به ویژه کارشناسان و فعالان زیست محیطی استان قم صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

۱۷ تا ۲۳ خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchzxnw.23nq6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما