چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 97674

حضور مردم در انتخابات باعث افزایش مشروعیت و اقتدار نظام می‌شود

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت حضور باشکوه مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: هر چه حضور مردم در صحنه انتخابات گسترده‌تر و باشکوه‌تر باشد به همان میزان به اقتدار، عزت، مشروعیت و مقبولیت نظام افزوده خواهد شد.
حضور مردم در انتخابات باعث افزایش مشروعیت و اقتدار نظام می‌شود
حضور مردم در انتخابات باعث افزایش مشروعیت و اقتدار نظام می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگرخدای ناکرده به هر دلیلی حضور در انتخابات کمرنگ و ضعیف باشد، اقتدار نظام با چالش مواجه شده و فشارهای بین المللی دشمنان نیز در عمل کاری تر و بیشتر می شود، ولی قطعا ملت ایران حضور دشمن شکن در صحنه خواهند داشت.

وی ادامه داد: ممکن است مردم گلایه هایی داشته باشند و متاسفانه برخی افراد با سیاه نمایی و بی انصافی، دستاوردهای مثبت نظام و دولت ها را نادیده گرفته و گویا هیچ کاری در کشور انجام نشده است و با این کارها مردم را دلسرد می کنند.

وی خطاب به مردم گفت: ما در قبال نظام مسئولیت داریم و باید با حضور باشکوه خود در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، در مسیر رفع مشکلات گام برداریم.

آیت‌الله غروی از سیاسیون نیز خواست در کنار نقاط ضعف و انتقادات، به کارهایی که در زمینه های مختلف عمرانی، راه سازی، خدمات رسانی به روستاها و ... در طول سال ها بعد از انقلاب انجام شده، توجه داشته باشند و به گونه ای حرف نزنند که گویا جمهوری اسلامی هیچ کاری انجام نداده است.

وی ادامه داد: هر چند امروز مشکلات گرانی، تورم و کمبودهایی از این قبیل وجود دارد، ولی سطح رفاه وزندگی مردم با گذشته قابل مقایسه نیست، نباید با سیاه نمایی عملکرد مثبت دولت ها و مسئولان را نادیده بگیریم.

آیت‌الله غروی گفت: حضور در صحنه انتخابات نه تنها از نظر عقلی،  بلکه از نظر شرعی ضروری است و باید در کنار شرکت در انتخابات از اعم ریاست جمهوری، شورای شهر، میان دوره ای خبرگان رهبری ومجلس شورای اسلامی، به افراد صالح، کارآمد، با تجربه و کاردان که  توانایی رفع مشکلات را دارند، رای دهند.

وی ادامه داد: وظیفه ما حضور در صحنه و رای دادن است و اگر کسانی که شعارها و وعده هایی می دهند بعد از انتخاب شدن، نتوانند به آنها عمل کنند، به خود آنها مربوط است و خودشان باید پاسخگو باشند و مسئولیت بر عهده خود انهاست.

عضو جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم گفت: هم در وصیت نامه حضرت امام راحل و هم در توصیه های رهبر معظم انقلاب ذکر شده، که اگر مردم نتوانند اصلح را پیدا کنند می توانند از کسانی که به آنها اعتماد دارند و ناصح هستند، مشورت بگیرند

آیت‌الله غروی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی با نثار خون هزاران شهید وفداکارهای زیاد به دست آمده و باید حفظ شود و ما نیز در قبال نظام مسئولیت داریم، حضور پرشور در انتخابات در منظر جهانی به معنای مشروعیت بالا و اقتدار نظام است و باید روز ۲۸خرداد به تکلیف خود عمل کنیم. 

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcc0eqo.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما