يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : 97992

نقش برجسته آیت الله فاضل در تحکیم مبانی حضرت امام (ره)

قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نقش آیت الله فاضل در تحکیم مبانی حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: خود ایشان در جملاتی بیان می دارد که سال ها در مبانی و اندیشه های حضرت امام (ره) کوشش داشته
نقش برجسته آیت الله فاضل در تحکیم مبانی حضرت امام (ره)
نقش برجسته آیت الله فاضل در تحکیم مبانی حضرت امام (ره)
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز و در پیش همایش اندیشه های سیاسی و اجتماعی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، آن مرحوم را خدمتگزار انقلاب، دلداده حضرت امام (ره) و فقیه برجسته و زمان شناس عنوان و خاطر نشان کرد: رسیدن به قله اجتهاد و فضیلت به سادگی به دست نمی آید.

وی افزود: از افتخارات ما این است که به واسطه شاگردی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و با یک واسطه، شاگرد حضرت امام (ره) و آیت الله بروجردی و با دو واسطه، شاگرد آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی هستیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین آیت الله فاضل لنکرانی را برآمده از خانواده ای اصیل و عریق دانست و گفت: آن مرحوم در ۱۳ سالگی طلبه شد، تنها در ۱۹ سالگی در درس آیت الله بروجردی شرکت کرد، تقریرات درس را به زبان عربی می نوشت و همین امر سبب شد تا مورد تکریم آیت الله بروجردی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: جایگاه آیت الله فاضل در همان جوانی و در نزد استادش آیت الله بروجردی چنان بود که می فرمود قدر این مجتهد جوان را بدانید.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: البته آیت الله فاضل در ادامه تحصیل خود از محضر حضرت امام (ره) و استادان دیگری مانند مرحوم علامه طباطبایی نیز بهره گرفت.

وی در عین حال به نقش آیت الله فاضل در تحکیم مبانی حضرت امام (ره)، آیت الله بروجردی و آیت الله خویی اشاره کرد و یادآور شد: خود ایشان در جملاتی بیان می دارد که سال ها در مبانی و اندیشه های حضرت امام (ره) کوشش داشته و سپس می فرماید بدون هیچ تعصبی ایشان را بر هم عصرانش مقدّم و أعلم می دانم، همچنان که حضرت امام (ره) نیز نسبت به این شاگرد خود ارادت داشت و به وی می فرمود شما برای من، مُصطفی هستید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله فاضل در ۴۰ موضوع و با قلم شیوا و رسای خود مطلب نوشته است تصریح کرد: البته یکی از کتاب های معظم له یعنی «تفصیل الشریعه فی شرح تحریر الوسیله» ایشان در حالی بر تارک تاریخ می درخشد که آن مرحوم این کتاب را در دوران تبعید خود در یزد و با هدف معرفی حضرت امام (ره) به جامعه نوشت.

وی با تأکید بر این که آیت الله فاضل لنکرانی از ابتدای نهضت حضرت امام (ره)، پا به رکاب ایشان بود افزود: او از مدرّسان برجسته و از پیشکسوتان جامعه مدرسین حوزه علمیه و در عین حال در صف اول انقلابیون بود، تا آن جا که مسائل انقلاب اسلامی را رصد می کرد و در جای لازم، موضع می گرفت.

وی همچنین گفت: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در عین حال در تبیین اندیشه ولایت فقیه و همچنین حمایت از حضرت امام (ره) در کنار پشتیبانی از رهبری و مرجعیت رهبر معظم انقلاب تا پایان عُمر کوشا بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، گمشده جامعه امروز را، اخلاق و معنویت دانست و بیان داشت: بررسی اندیشه های پیشکسوتانی مانند مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی می تواند الگویی در اخلاق و معنویت به جامعه ارائه کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf01d1.w6de1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما