يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : 97993

آیت الله فاضل لنکرانی امتداد شخصیت حضرت امام (ره) بود

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری شخصیت آیت الله فاضل لنکرانی را در امتداد شخصیت حضرت امام (ره) معرفی کرد و صمیمیت، صداقت و صراحت را سه ویژگی مهم وی دانست.
آیت الله فاضل لنکرانی امتداد شخصیت حضرت امام (ره) بود
آیت الله فاضل لنکرانی امتداد شخصیت حضرت امام (ره) بود
به گزارش قم نیوز آیت الله احمد مبلّغی که امروز در نخستین پیش همایش اندیشه های سیاسی و اجتماعی آیت الله فاضل لنکرانی سخن می گفت با بیان این که یکی از بهترین راه های شناخت آن مرحوم این است که وی را در ذیل مکتب حضرت امام (ره) تعریف کنیم اظهار کرد: باید گفت مکتب حضرت امام (ره)، خصائص متعددی دارد که یکی از این خصلت ها، رویکرد واقعیت گرایی و برقراری ارتباط با متن جامعه است.

وی ادامه داد: باید دانست که حضرت امام (ره) در بیانات و سخنان خود تلاش داشتند تا بحث ها را به متن اجتماع ببرند و حتی در مباحثی مانند اخلاق، عرفان و مانند آن ها، واقعیت گرایی، برقراری ارتباط با متن جامعه و همچنین فهم آن چه را در جهان می گذرد، فراموش نکنند.

این استاد دروس عالی حوزه های علمیه سپس یکی از مبانی مهم حضرت امام (ره) را در عرصه ارتکازات و سیره ها دانست و گفت: بسیاری از نوآوری ها و تحول آفرینی ها از خاستگاه همین عرصه شکل گرفته است.

وی با ابراز تأسف از عدم انجام پژوهش و تحقیق لازم بر مبانی و اصول حضرت امام (ره) اذعان کرد: حضرت امام (ره) در مبانی و اصول، تفکیک و راه های جدیدی را گشوده اند که جای تدبر و تأمل دارد و باید روی آن ها کار شود.

آیت الله مبلغی در عین حال مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی را نزدیک ترین شخصیت به حضرت امام (ره) از حیث اصولی خواند و خاطر نشان کرد: آن مرحوم در طول عمر مبارک خود تلاش داشت تا با ادبیات گویا و رسا و در کتاب های مختلف خود، مبانی و اصول استادش یعنی حضرت امام (ره) را مورد توجه و توضیح قرار دهد.

وی شخصیت آیت الله فاضل لنکرانی را امتداد مکتب حضرت امام (ره) دانست و یادآور شد: نباید فراموش کرد که برکات فراوانی از سوی آن مرجع عالیقدر به جامعه و انقلاب اسلامی رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری سپس اضافه کرد: شایسته است تا آیت الله فاضل لنکرانی به عنوان نقطه کانونی ارتباط اجتهاد و مرجعیت با نظام و انقلاب شناخته شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

آیت الله مبلغی در پایان سخنان خود، صمیمیت، صداقت و صراحت را سه ویژگی مهم آن مرحوم عنوان کرد و بیان داشت: آیت الله فاضل لنکرانی در عین صمیمیت و صداقت، در بیان و اظهار نظر علمی خود صریح بود و اوج انصاف را در بحث علمی رعایت می کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwy9y.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما