قم نيوز : با ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر تغییر رسته خدماتی کتابخانه های عمومی، فعالیت کتابخانه های عمومی در دوران کرونا تغییر کرد.
کرونا مبنای عمل و فعالیت کتابخانه‌ها و کتابداران را تغییر داد
کرونا مبنای عمل و فعالیت کتابخانه‌ها و کتابداران را تغییر داد
به گزارش قم نیوز با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و انتقال رسته کتابخانه‌های عمومی از گروه ۳ به گروه ۲، با صدور بخشنامه‌ای مبنای عمل و فعالیت کتابخانه‌های عمومی در شهرهایی با وضعیت کرونایی قرمز، زرد، نارنجی و آبی، به شرح ذیل اعلام شد:

در شهرهایی با سطح هشدار قرمز:
کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه آنها تعطیل است و ارائه خدمات کتابخانه‌ای بصورت مجازی و غیرحضوری انجام می‌شود.

در شهرهایی با سطح هشدار نارنجی:
کتابخانه‌ها در تمامی ایام هفته بصورت حضوری خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌دهند. در این وضعیت سالن‌های مطالعه؛ فعالیت بخش‌های کودک و امانت کتاب به کودکان و نیز اجرای برنامه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت، فعال خواهند بود. همچنین  مراسمات و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و ادارات شهرستان به صورت حضوری با تعداد حداکثر ۲۰ نفر قابل انجام است. کتابخانه‌های سیار به طور کامل فعالیت خواهند کرد.

در شهرهایی با سطح هشدار زرد:
کتابخانه‌ها در تمامی ایام هفته بصورت حضوری خدمات کتابخانه‌ای (امانت، نشریات و ...) ارائه می‌دهند. در این وضعیت سالن‌های مطالعه با ۵۰ درصد ظرفیت، فعال خواهند بود. همچنین  مراسمات و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و ادارات شهرستان به صورت حضوری با تعداد حداکثر ۳۰ نفر قابل انجام است. فعالیت بخش‌های کودک و امانت کتاب به کودکان و نیز اجرای برنامه‌ها با ۳۰درصد ظرفیت خواهد بود. کتابخانه‌های سیار به طور کامل فعالیت خواهند کرد.

در شهرهایی با سطح هشدار آبی:
با حفظ و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کتابخانه‌ها با حضور همه پرسنل، تمامی خدمات را ارائه می‌دهند.

لازم به ذکر است پیش از این به دلیل قرار گرفتن کتابخانه‌های عمومی در گروه ۳ مشاغل در اکثر ایام سال ۹۹ تعطیل بودند و فعالیت‌های خود را بصورت مجازی انجام می‌داند. با نظر ستاد ملی کرونا و تغییر گروه مشاغل کتابخانه‌های عمومی به گروه ۲، از این پس خدمات کتابخانه‌ای بیشتری به عموم مردم ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcf1xd1.w6dcxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما