قم نيوز : معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم تصریح کرد: ادارات و دستگاه های اجرایی استان موظف به رعایت ساعت کاری بر اساس ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ برای مدیریت بهتر مصرف برق هستند.
ساعت کاری ادارات از ۶:۳۰ صبح است/ آغاز کار بانک ها از ساعت ۷:۳۰
ساعت کاری ادارات از ۶:۳۰ صبح است/ آغاز کار بانک ها از ساعت ۷:۳۰
به گزارش قم نیوز محمدرضا گروسی که امروز و پس از بازدید از شرکت آب و فاضلاب و اداره کل بیمه سلامت استان با خبرنگاران گفت و گو می کرد با اشاره به برخی گلایه های مردمی درباره تغییر ساعت کاری ادارات بیان کرد: برخی از مردم نگران هستند که شاید این تغییر ساعت کاری سبب خلل در خدمات رسانی دستگاه ها باشد، در حالی که ما به ضرس قاطع گفتیم این گونه نیست و همکاران ساعی ما در ادارات همچنان پاسخگوی مردم هستند.

وی افزود: ساعت کاری ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ ادارات و دستگاه های اجرایی بر اساس ساعت مصوب ستاد عالی کرونا و پیشنهاد سازمان اداری استخدامی و البته مصوبه هیئت وزیران تعیین شده است که این ساعت کاری تا پایان مرداد ماه سال جاری تداوم خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ادامه داد: البته این مصوبه در سال های گذشته هم برای مدیریت مصرف برق وجود داشت و در عین حال دستگاه های اجرایی و ادارات موظف به ارائه ۴۴ ساعت خدمت در طول هفته به مردم بوده اند.

وی با بیان اینکه تغییر ساعت کاری به معنای کاهش آن نیست خاطرنشان کرد: این تغییر ساعت کاری در استان های گرمسیر به جهت وضعیت گرما ایجاد شده تا بتوان مدیریت بهتری در مصرف برق إعمال کرد تا قطع برق کمتری اتفاق بیفتد.

وی همچنین یادآور شد: گزارش ها نشان می دهد استقبال مردم از زودتر شدن خدمات رسانی ادارات مطلوب بوده است، ضمن آن که کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی هم از این طرح استقبال کرده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در عین حال گفت: تغییر ساعت کاری ادارات استان تا پایان مرداد ماه خواهد بود که البته احتمال تمدید این تغییر ساعت در شهریور ماه نیز بر اساس وضعیت گرمای هوا وجود خواهد داشت.

وی درباره تأثیر اجرای این طرح در کاهش مصرف برق استان نیز بیان کرد: بر اساس اذعان رئیس شرکت توزیع برق استان، اجرای این طرح سبب کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف برق در ادارات و دستگاه های استان شده است، ضمن آن که این گونه طرح ها همانند کشورهای توسعه یافته میتواند فرهنگسازی در مصرف بهینه انرژی را نیز به دنبال داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم سپس به سؤال مردم درباره ساعت کاری بانک ها در استان قم توجه داد و گفت: یک نگرانی درباره تغییر ساعت کاری ادارات این بود که بانک ها هم به دلیل ارتباط مستقیم با دستگاه های خدماتی باید همزمان با ادارات مشغول به کار شوند، در حالی که ساعت کاری بانک ها در حال حاضر و بر اساس مصوبه کشوری از ساعت ۷:۳۰ آغاز می شود.

وی افزود: تأکید ما بر این بود که بانک های استان هم کار خود را از ساعت ۶:۳۰ آغاز کنند که فعلا این اتفاق نیفتاده، اما پیگیر هستیم تا تغییر ساعت کاری بانک های استان هم همانند ادارات و دستگاه های اجرایی محقق شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcc1xqo.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما