قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم قدرت سرایت ویروس دلتا کرونا را ۲.۵ برابر ویروس انگلیسی خواند و تصریح کرد: توصیه اول و آخر ما به مردم، رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و جلوگیری از تجمعات تا اطلاع ثانوی است.
وضعیت کرونایی قم نارنجی شد/ قدرت سرایت ویروس دلتا کرونا ۲.۵ برابر ویروس انگلیسی
وضعیت کرونایی قم نارنجی شد/ قدرت سرایت ویروس دلتا کرونا ۲.۵ برابر ویروس انگلیسی
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به افزایش مراجعات افراد با علائم مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود ۲۵ نفر از آنان وخیم است.

وی اضافه کرد: البته خوشبختانه آمار جانباختگان کرونایی در استان افزایش پیدا نکرده و میانگین روزانه آن، یک تا دو نفر است و در برخی روزهای هفته نیز مرگ و میر کرونایی نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم همچنین با بیان این که ویروس دلتا کرونا در حال غالب شدن در کشور است خاطر نشان کرد: این ویروی تمایل خاصی به درگیر کردن ریه ها دارد، ضمن آن که قدرت سرایت آن نسبت به ویروس قبلی انگلیسی، ۲.۵ برابر است.

وی افزود: ۲۰ نمونه از بیماران اخیر استان برای تعیین نوع ویروس به تهران ارسال شده که پیش بینی می شود حداقل ۵ مورد از آن ها مبتلا به ویروس دلتا باشند.

قدیر ادامه داد: مردم ما باید بدانند که چرخه انتقال ویروس کرونا تمام نشده و همچنان باید به رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم درباره آمار واکسیناسیون در استان نیز گفت: تاکنون بیش از ۶۴ هزار دُز واکسن شامل دُز اول و دُز دوم به گروه های هدف تزریق شده، اما با این حال میزان واکسیناسیون هنوز زیاد نیست و از این رو توصیه اول و آخر ما به مردم، ضرورت تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات است.

وی با اشاره به اینکه قم از امروز وارد وضعیت نارنجی کرونایی شده است اذعان کرد: البته ما نگران وضعیت معیشت مردم هم هستیم، اما در عین حال اولویت نخست ما در دانشگاه علوم پزشکی استان، تأمین سلامت مردم است و از این رو لازم است تا پروتکل های وضعیت نارنجی را در استان إعمال کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم سپس به افزایش شهرهای با وضعیت قرمز در کشور توجه داد و گفت: از آن جا که ویروس دلتا در حال گسترش از استان های جنوبی کشور به سمت مرکز کشور است، همچنان از مردم انتظار داریم با استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری ها در مسیر مبارزه با کرونا استوار باشند و از عادی انگاری بپرهیزند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdch-vnw.23n6mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما