چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 98059

پیگیری سهم قم از واکسن تولید داخل

قم نيوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست پیگیر دریافت سهم استان از واکسن تولید داخل باشد.
پیگیری سهم قم از واکسن تولید داخل
پیگیری سهم قم از واکسن تولید داخل
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با تبریک تأیید نهایی واکسن ملی و تقدیر از رهبر معظم انقلاب بابت اعتماد به سازندگان این محصول افتخارآفرین خاطر نشان کرد: تأکید معظم له بر انتشار اسناد علمی واکسن نشان از توجه ویژه ایشان برای امکان استفاده از این محصول و دسترسی به آن توسط همه کشورها و ملت های فقیر دنیاست.

وی در ادامه به تمایل مردم استان قم برای تزریق واکسن تولید داخل کشور توجه داد و اظهار کرد: بررسی ها بیانگر آن است که بخشی از عدم استقبال مردم استان از تزریق واکسن در چند ماه اخیر، به دلیل انتظار آنان برای استفاده از واکسن تولید داخل بوده که البته ویژگی های مذهبی استان نیز در این تمایل بی تأثیر نبوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم همچنین افزود: بنابراین از دانشگاه علوم پزشکی استان انتظار می رود تا پیگیر دریافت سهم استان از واکسن تولید داخل باشد.

وی سپس به ضرورت افزایش حجم فعالیت رسانه ای در موضوع مبارزه با کرونا پرداخت و گفت: ورود دوباره استان به وضعیت نارنجی کرونایی ایجاب می کند تا برای مهار کردن این وضعیت، از حداکثر ظرفیت رسانه های استان برای اطلاع رسانی های متنوع بهره ببریم.

سلیمان پور همچنین اذعان کرد: از دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود تا نسبت به موضوع مبارزه با کرونا کم کاری نکنند و با برجسته کردن این موضوع، مردم را از عادی انگاری شرایط دور کنند.

وی در عین حال به اهمیت موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی توجه داد و یادآور شد: صرفه جویی در مصرف آب مهم تر از موضوع صرفه جویی در مصرف برق است، در حالی که متأسفانه هنوز حساسیت های لازم در مسئله بحران آب در بین مسؤولان و مردم ایجاد نشده است و کسی باور ندارد که شرایط به سمت بحرانی تر شدن پیش می رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تصریح بر این که همه دستگاه ها و نهادها باید موضوع صرفه جویی در مصرف آب را یک وظیفه اصلی خود برشمرند بیان داشت: دستگاه ها باید نسبت به آگاهی سازی به گروه های هدف خود و در این موضوع پیشقدم باشند و نقش خود را ایفا کنند.

وی با تأکید بر این که نامگذاری هفته نخست تیر ماه به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب به معنای پاک کردن صورت مسئله در این موضوع است گفت: همه مردم و مسؤولان باید متوجه باشند که کشور از ۸ سال پیش وارد یک دوره خشکسالی شده و از این رو اگر مراقبت های لازم در زمینه مصرف بهینه آب انجام نشود، چه بسا در سال های آینده با بحران های بیشتری مواجه باشیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcaowno.49nam15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما