پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : 98105
مدیر کل امور تهذیبی حوزه علمیه خواهران:

رسانه ها نسبت به ترویج زندگی توأم با قناعت اهتمام داشته باشند

قم نيوز : مدیر کل امور تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران گفت: امروزه از رسانه های جامعه اسلامی انتظار می رود که حقیقتاً نسبت به ترویج زندگی توأم با قناعت اهتمام لازم را داشته باشند.
رسانه ها نسبت به ترویج زندگی توأم با قناعت اهتمام داشته باشند
رسانه ها نسبت به ترویج زندگی توأم با قناعت اهتمام داشته باشند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام آرش رجبی ابراز داشت: بر اساس آموزه های ناب اسلامی، قناعت ثروتی است که هرگز تمام نمی شود و بر این اساس، کسانی که زندگی قانعانه ای دارند و در عین حال تلاش معقولی برای رزق و روزی خویش می کنند، ثروتمند حقیقی به شمار می روند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ قناعت در کلان مقوله سبک زندگی امروز گفت: یکی از عوامل بسیار مؤثر و کلیدی در تحقق شادی و نشاط در زندگی و ایجاد تعادل و توازن در معیشت، عنایت به مسأله قناعت است و حال آن که متأسفانه سبک زندگی مصرف گرایانه که ریشه در فرهنگ غربی دارد، مروج اسراف و تبذیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: به ویژه در شرایط کنونی که فشارهای اقتصادی و معیشتی قابل توجهی بر مردم ما وجود دارد، ترویج فرهنگ قناعت و ساده زیستی، موجب می شود که فشارها و اضطراب های زندگی کمتر شده و انسان راحت تر بتواند با سختی ها و مشکلات مواجه شود.

وی همچنین تأکید کرد: البته این سخن به معنای نادیده گرفتن نقش مسئولان در کاستن از حجم فشار معیشتی بر روی مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه نیست و لذا کسانی که دارای مسئولیت هستند اما به جهت کم کاری و یا قصور و ضعف، مسبب این وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی هستند، در پیشگاه خدا و مردم باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

حجت الاسلام رجبی اظهار داشت: از سوی دیگر باید توجه داشت که قناعت کردن به معنای بی توجهی نسبت به تلاش آبرومندانه و شرافتمندانه در مسیر کسب روزی حلال و توسعه امکانات و رفاه منطقی نیست بلکه قناعت به معنای درست مصرف کردن است و نه ریاضت کشیدن.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccpsqo.2bq4x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما