قم نيوز : آیت الله مقتدایی گفت: ایشان به دلیل سوابق طولانی و درخشان و آشنا بودن با چالش‌ها و مشکلات قضایی، انتخاب شایسته‌ای برای ریاست دستگاه قضاست.
رییس جدید دستگاه قضا اشراف کاملی بر مشکلات کشور و سیستم قضایی دارد
رییس جدید دستگاه قضا اشراف کاملی بر مشکلات کشور و سیستم قضایی دارد
به گزارش قم نیوز آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آقای اژه‌ای سال‌ها در دستگاه قضایی درسمت‌های مختلف مشغول فعالیت بود و بر امور مربوط به قضاوت و مسائل مهم قضایی، اشراف کامل دار و امیدواریم که بتواند برنامه تحول در قوه قضائیه را با قوت ادامه دهد.

رییس اسبق دیوان عالی کشور و سخنگوی وقت شورای عالی قضایی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی بویژه ریاست قوه قضائیه از پست‌های بسیار حساس و کلیدی در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: اگر کسی بخواهد از بیرون ساختار قضایی وارد این سیستم شود تا بخواهد با روند‌ها و رویه‌ها آشنا شود زمان زیادی طول می‌کشد و قطعا تفاوت زیادی است بین کسی که خود در درون دستگاه قضا اشتغال دارد با کسی که بیرون بخواهد وارد سیستم شود.

آیت الله مقتدایی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به صورت حکیمانه فردی را برای ریاست قوه قضائیه انتخاب کردند که علاوه بر سابقه درخشان، اشراف کاملی بر این قوه دارد.

او تعامل با سایر قوا و مبارزه با فساد را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به قاطعیت آقای محسنی اژه‌ای رییس جدید قوه قضائیه، ایشان هم در اعتلای جایگاه دستگاه قضایی و هم مبارزه با فساد و تعامل با سایر قوا موفق خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ایشان در مقام معاون اول، بعد از ریاست، شخص اول دستگاه قضایی بود و از خصوصیاتی مانند حسن تدبیر، اشراف بر امور، برخورد‌های متین و مناسب با مردم برخوردار است که می‌تواند اتفاق‌های خوبی را در دستگاه قضایی رقم بزند.

آیت الله مقتدایی اظهار داشت: انتخاب شخصی که هم مشکلات را بشناسد و هم برای رفع آن‌ها راهکار داشته باشد، قطعا مبارک است و از حسن تدبیر رهبر معظم انقلاب به خاطر انتخاب فردی با سابقه طولانی در دستگاه قضایی برای ریاست این قوه، تشکر می‌کنم.

رهبر معظم انقلاب پنج‌شنبه گذشته در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند. آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم با تأکید بر اهتمام جدی به مأموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی و همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیرو‌های کارآمد و جهادی در مسئولیت‌ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و در عین حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رییس جدید قوه قضائیه بیان کردند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcaa6no.49nam15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما