يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : 98172

هماهنگی دستگاه های استان در طرح اقدام ملی مسکن

قم نيوز : استاندار قم إلحاق اخیر ۵۶۰ هکتاری به اراضی قم را به فکر آینده نگر دانست و بر هماهنگی بیشتر دستگاه های استان در طرح اقدام ملی مسکن تأکید کرد.
هماهنگی دستگاه های استان در طرح اقدام ملی مسکن
هماهنگی دستگاه های استان در طرح اقدام ملی مسکن
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز و در آیین کلنگ زنی پروژه ۱۳۰ واحدی و آماده سازی پروژه ۷۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در پریسان با بیان این که گفتنی ها درباره این طرح گفته شده است اظهار کرد: استان قم به لحاظ مهاجرپذیری و بار جمعیتی از تقاضای زیادی برای مسکن برخوردار است.

وی افزود: در پاسخ به این تقاضای مهم و اساسی مردم، موضوع واگذاری زمین به عنوان زیرساخت اولیه در استان پیگیری شده و الحاق زمین های مناسب با کمترین فرآیند بوروکراسی ادامه پیدا کرده است.

استاندار قم در ادامه الحاق اخیر ۵۶۰ هکتاری را یک فکر آینده نگر دانست و گفت: این إلحاق می تواند ظرفیتی برای مدیریت شهری قم باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن در استان قم نسبت به دیگر استان ها پیشرو است خاطرنشان کرد: البته وضعیت فعلی برای بنده راضی کننده نیست، چراکه باید در برابر تقاضای اجتماعی موجود در این عرصه، فعالیت خود را تسریع بخشیم.

سرمست با تأکید بر پیشرفت فعالیت ها بر اساس جدول زمان بندی یادآور شد: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی خود تلاش دارد تا به تعهدات خود پایبند باشد، ضمن آن که ما نیز به تعهدات خود در قالب تفاهم نامه پایبند خواهیم بود.

وی با بیان این که بنیاد مسکن، مدیریت شهری، راه و شهرسازی و همچنین شرکت های گاز و آبفا درگیر این پروژه بوده اند و خوشبختانه مشکل خاصی در هماهنگی بین این نهادها وجود ندارد تصریح کرد: بنده یکی از شؤونات و وظایفی که برای خود قائل هستم، إعمال هماهنگی، همدلی و انسجام و به نوعی هم افزایی در استان میان سازمان ها و نهادهای مختلف است که الحمدلله این مسئله در قم به صورت مطلوب وجود دارد و در صورت نیاز تقویت هم خواهد شد.

وی دو برابر شدن اعطای وام و تسهیلات به متقاضیان این طرح را مثبت خواند و اضافه کرد: خوشبختانه در روستاها و همچنین شهرهای اقماری استان، مشکلی برای واگذاری زمین وجود ندارد.

استاندار قم سپس به مصوبه جدید هیئت وزیران درباره تشکیل دو شهرستان جدید در استان قم توجه داد و گفت: کهک و جعفرآباد به عنوان دو نقطه کانونی جمعیت، نیازمند پیش بینی های لازم در موضوع زمین و مسکن هستند که این امر باید در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان باشد.

وی با بیان این که مدیریت استان علاوه بر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تفاهم نامه ای نیز با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) منعقد کرده است افزود: در هر صورت نیازمندیم تا به موج فزاینده تقاضای مسکن در استان پاسخ دهیم.

استاندار قم در پایان سخنان خود اذعان کرد: مدیرکل راه و شهرسازی استان باید پیگیر مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی درباره طرح اقدام ملی مسکن استان قم باشد، چراکه بر اساس مذاکره بنده با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا موضوع استان قم در نخستین جلسه این شورا مطرح و مصوبه آن به استان ابلاغ شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxq9y.ak97u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما