سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 98386

افزایش بازدیدهای مشترک بهداشتی در دستور کار قرار گیرد

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خواستار افزایش بازدیدهای مشترک نظارتی در اصناف و مشاغلی شد که شیوه نامه های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند.
افزایش بازدیدهای مشترک بهداشتی در دستور کار قرار گیرد
افزایش بازدیدهای مشترک بهداشتی در دستور کار قرار گیرد
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به آخرین آمار رهگیری ها و مراقبت ها در طرح شهید سلیمانی بیان کرد: خوشبختانه نمونه گیری کرونایی از اکثر قریب به اتفاق حدود سه هزار و ۲۰۰ مورد رهگیری اخیر انجام شده، اما متأسفانه آمار افراد مراقبت شده در منزل کم است و باید بیشتر شود.

وی ضرورت افزایش مراقبت بیماران کرونایی را در منزل از دغدغه های خود دانست و افزود: البته پرسنل در اختیار بهداشت و درمان استان، کفاف همه مسؤولیت ها را نمی دهد، بویژه آن که بخشی از این پرسنل نیز باید برای واکسیناسیون عمومی به کار گرفته شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در ادامه از مدیریت استان و دستگاه های اجرایی خواست تا در این زمینه به کمک مجموعه بهداشت و درمان استان بشتابند.

وی به دو هزار و ۳۵۰ بازدید نظارتی اخیر اشاره و عنوان کرد: این بازدیدها، یک هزار و ۱۵۵ اخطار و ۳۲ پلمب را به دنبال داشته است.

محبی با تقدیر از افزایش بازدیدهای نظارتی نیروهای بسیج و هلال احمر استان در موضوع مبارزه با کرونا ابراز امیدواری کرد این بازدیدها در هفته های آینده بیش از پیش باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از گزارش های روزانه و هفتگی اتاق اصناف به مرکز بهداشت استان درباره نظارت های کرونایی تشکر کرد و یادآور شد: این گزارش ها نشان می دهد بازدیدهای خوبی در این عرصه صورت گرفته، اما کمتر شاهد اخطارها و یا پلمب های نظارتی بوده ایم.

وی درباره میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن و اصناف گوناگون گفت: مراکز شماره گذاری خودرو، جایگاه های سوخت، آرامستان ها، مراکز معاینه فنی، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی، هتل ها و مسافرخانه ها، مجتمع های خرید و پاساژها، تالارهای پذیرایی، نانوایی ها، آرایشگاه ها، کافی نت ها، قنادی و سوهانی ها، مطب ها و مراکز تشخیصی درمانی از جمله مواردی هستند که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها از ۷۵ درصد کمتر است.

محبی در ادامه خواستار برگزاری مراسم های مذهبی و آئینی به صورت مجازی شد و خاطرنشان کرد: تجمع زیاد در برخی مساجد و اماکن متبرکه استان یکی از چالش های مبارزه با کرونا در این روزهاست.

وی در عین حال خواستار افزایش بازدیدهای مشترک نظارتی در اماکن و اصنافی شد که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها کمتر است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با هشدار نسبت به کاهش استفاده از ماسک در بین عموم هم استانی ها اظهار کرد: عواملی مانند طولانی شدن دوره بیماری و خسته شدن برخی از مردم و همچنین کمرنگ شدن اجرای مصوبه عدم ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک و یا برخورد با این افراد از جمله عوامل کاهش استفاده از ماسک در بین عموم مردم است.

محبی سپس خواستار لزوم بازنگری در استراتژی های آموزشی و اطلاع رسانی در موضوع استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی شد و اذعان کرد: با توجه به کُند بودن سرعت واکسیناسیون عمومی، همچنان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک نیازمندیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcd9s0n.yt0jj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما