چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 98408

احیا اطعام غدیر از سوی هیئت جوانان امام صادق(ع)

قم نيوز : هیئت جوانان امام صادق (ع) امسال نیز همچون سال‌های گذشته در روز عید غدیر ضمن برگزاری جشن و سرور در شهر مقدس قم و شهرستان‌ها اقدام به اطعام مؤمنین خواهد کرد.
احیا اطعام غدیر از سوی هیئت جوانان امام صادق(ع)
احیا اطعام غدیر از سوی هیئت جوانان امام صادق(ع)
به گزارش قم نیوز مراسم ویژه روز عید غدیر هیئت جوانان امام صادق(ع) از صبح روز پنجشنبه ۷ مرداد ماه مصادف با ۱۸ ذی الحجه آغاز شده و تا نماز مغرب عشاء ادامه خواهد داشت که از جمله مهم‌ترین برنامه ها می‌توان به اجرای سنت حسنه اطعام و برپایی جشن غدیر اشاره کرد.

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم و رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه در گفتگویی در خصوص ضرورت احیای هرچه بیشتر عید سعید غدیر قم و برنامه‌های پیش بینی شده از سوی این هیئت گفت: هیئت جوانان امام صادق (ع) می‌توانند با برگزاری مراسم احیای غدیر در انسجام امت اسلامی موثر واقع شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیئت جوانان امام صادق (ع) قم در احیای غدیر بسیار می‌توانند موثر واقع شوند گفت: باید هیئت جوانان سخن پیامبر (ص) را که همه مسلمانان به شخصیت پیامبر باور دارند به جامعه منتقل کنند و باید مواظب سوء استفاده کنندگان در این زمینه باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه یکی از فرازهای مهم تاریخی اسلام مسئله غدیر و ولایت است، گفت: از لحاظ تاریخی بعد از حجه الوداع شخصیتی که موجب همه فضایل و ویژگی‌ها بود به عنوان جانشین و به عنوان کسی که می‌تواند نقش امامت و پیشوایی را برای جامعه اسلامی ایفاء کند به عنوان نماینده خودش و به عنوان کسی که این راه رسالت را در غالب امامت می‌تواند ادامه دهد به عنوان امیر مومنان علی ابن ابیطالب (ع) به جامعه آن روز معرفی کرد و در آن شرایط خاص خیلی ها که آنجا حضور داشتند دست بیعت دادند و اعلام وفاداری کرده و سخن پیغمبر را قبول کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که در تاریخ عید غدیر اتفاق افتاد اگر با صلابت در ادامه تاریخ باقی می‌ماند امروز ما در جامعه اسلامی شاهد اختلاف و پراکندگی در امت اسلامی نبودیم و تمام امت اسلامی مسیری که پیغمبر (ص) مشخص کرده بود دنبال می‌کردند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر احیای واقعه غدیر توسط جوانان گفت: بزرگداشت غدیر بیانگر تعصب دینی و مذهبی نیست بلکه سخن نبی گرامی اسلام است و پیام پیامبر اسلام و دعوت پیامبر اسلام برای تمام امت اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: برای بزرگداشت احیای غدیر هم برادران شیعه و برادران اهل سنت باید نسبت به جایگاه غدیر کنار هم اجتماع کنند و در کنار هم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه نباید غدیر را بهانه‌ای برای ایجاد اختلاف دانست، گفت: باید از غدیر به عنوان زمینه ساز وحدت یاد کنیم و «هیئت جوانان امام صادق(ع)» در سایه غدیر پیام رسول اکرم (ٌص) و تشریح خطبه غدیر بتواند به انسجام وحدت جامعه اسلامی کمک کرده و فضای جامعه را طوری پیش ببریم که دشمنان نتوانند از آن سوء استفاده کنند .

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه «هیئت جوانان امام صادق» در احیای غدیر می‌توانند موثر واقع شوند گفت: باید این هیئت سخن پیامبر (ص) را که همه مسلمانان به شخصیت پیامبر باور دارند به جامعه منتقل کنند و باید مواظب سوء استفاده کنندگان در این زمینه باشند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciv5a3.t1avu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما