چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : 98423

قربانی روز عید قربان تنها در کشتارگاه ها انجام می شود

قم نيوز : مدیرکل دامپزشکی استان قم درباره قربانی دام در روز عید سعید قربان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی ایجاب می کند تا قربانی دام در این روز صرفا در کُشتارگاه ها انجام شود.
قربانی روز عید قربان تنها در کشتارگاه ها انجام می شود
قربانی روز عید قربان تنها در کشتارگاه ها انجام می شود
به گزارش قم نیوز مهدی رفیعی محمدی که امروز به صورت ویدئوکنفرانسی در ستاد استانی مبارزه با کرونا سخن می گفت با بیان این که ۱۶ کشیک ثابت و سیار، نظارت بهداشتی بر کُشتار دام را در روز عید سعید قربان بر عهده دارد اظهار کرد: آمار سال قبل بیانگر آن است که ۴ هزار و ۸۰۰ رأس دام در روز عید سعید قربان در استان ذبح شده است.
وی افزود: نشست هماهنگی درباره روز عید سعید قربان در اداره کل دامپزشکی برگزار و مقرر شده است تا کشتار دام در این روز صرفا در کشتارگاه استان انجام شود.
مدیرکل دامپزشکی استان اضافه کرد: بر این اساس پایگاه های شهری برای کشتار دام نخواهیم داشت و اطلاع رسانی این امر در روزهای آتی انجام خواهد شد.
رفیعی محمدی سپس یادآور شد: کُشتارگاه جاهد استان برای تسهیل قربانی کردن در روز عید سعید قربان اقدام به راه اندازی سامانه مجازی پذیرش نذورات کرده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات امسال، اطلاع رسانی اتحادیه قصابان برای امکان تحویل نذورات از سوی قصابی های سطح شهر است، به این شکل که پس از تحویل گرفتن این نذورات، قربانی کردن دام در کشتارگاه انجام خواهد شد و سپس دام ذبح شده در محل قصابی به فرد مورد نظر تحویل می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان قم همچنین از تداوم اطلاع رسانی های گسترده در این موضوع و تا روز عید سعید قربان خبر داد و گفت: خدمات دامپزشکی استان در روز عید رایگان خواهد بود.
وی در عین حال یادآور شد: هماهنگی های لازم با دادستانی استان برای جلوگیری از برپایی مراکز غیرمجاز ذبح دام در سطح استان انجام شده است.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmjd1.w6dc0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما