قم نيوز : دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:اجتماع عظیم حج نشان می‌دهد که می‌توان کار‌های بزرگی را از طریق امت واحده شکل داد.
حج بهترین اجتماع مسلمان برای مقابله با استکبار جهانی است
حج بهترین اجتماع مسلمان برای مقابله با استکبار جهانی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در کنگره بین‌المللی «حج؛ جهان اسلام، چالش‌ها و راهکارها» که شامگاه دیروز به صورت مجازی از سوی حوزه نمایندگی  ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، درباره این که چرا مسلمانان در زمان و مکانی واحد دور هم چنین اجتماعی را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید؛ در این اجتماع در زمان واحد منافعی وجود دارد؛ این منافع اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و منافعی مربوط به امت واحده اسلامی است.

او  یکی از منافع موجود حج را هم‌شناسی عنوان و بیان کرد: مسلمانان در مناطق مختلف دنیا زندگی می‌کنند؛ وقتی کنار هم جمع می‌شوند، نزد یکدیگر حاضر می‌شوند، با سنن و عقاید گوناگون، ویژگی‌ها و سبک زندگی مختلف، نوعی هم‌شناسی و تقارب بینشان ایجاد می‌شود و همدیگر را بیشتر می‌شناسند.

شهریاری هم‌افزایی مسلمانان در اجتماع عظیم حج را یکی از کارکرد‌های این مناسک ویژه مسلمانان عنوان کرد و گفت: این عظمت مسلمانان نشان می‌دهد که می‌توانیم کار‌های بزرگی را به وسیله این امت واحده شکل دهیم.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: این هم‌افزایی و همکاری می‌تواند در مواجهه با دشمن مشترک اسلام، قرآن و کعبه به کار مسلمانان بیاید؛ در کنار همدیگر قدرت‌ها و امکانات کوچک خود را گردهم می‌آوریم و مسلمان در این گردهمایی بزرگ نشان می‌دهند که در مواجهه با دشمن مقتدر هستند، می‌توانند در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند.

او ایستادگی مومنان در مقابل طاغوت و ظالمان را امر خداوند متعال در قرآن توصیف کرد و گفت: یکی از منافع حج آوردن ذکر الهی بر لب همه مسلمانان است که قوت دل مسلمانان است و ایمانشان به خداوند متعال قوی‌تر می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اعطای قربانی را نمونه‌ای از توجه مسلمانان به فقرا توصیف کرد و گفت: جامعه اسلامی جامعه‌ای نیست که تنها به خود توجه داشته باشد، بلکه به فقرا و مستمندان و یتیمان و خانه‌نشینان و در بندان هم توجه دارد.

شهریاری با ابراز تاسف از وابستگی سیاسی برخی دولت‌های کشور‌های اسلامی اظهار کرد: این وابستگی به عقب افتادگی این کشور‌ها دامن زده است؛ حاکمان برخی از این کشور‌ها به استکبار جهانی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی وابسته هستند و به این خاطر فقر و نابسامانی اقتصادی در این کشور‌ها جریان دارد و این عقب‌افتادگی روز به روز اضافه می‌شود.

او مقاومت شکل گرفته در فلسطین را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: شمشیر قدس بیرون آمده است و ظرف ۱۲ روز موفق شده است که سلطه رژیم صهیونیستی را بشکند و ابهت آن را از مناظر فرو بیاندازد و نشان دهد که با مقاومت می‌شود در برابر هر نظام سلطه‌ای ایستادگی کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اخراج آمریکا از افغانستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: آمریکایی که با ابزار پنهان و پیدا به دنبال تسلط بر افغانستان بوده است، بار و بنه خود را بر می‌دارد و از افغانستان بیرون می‌رود؛ مقاومان افغانستان آمریکایی‌ها را از افغانستان اخراج کردند؛ البته که استکبار نقشه‌های خود را تغییر می‌دهد و حضور پنهانی در افغانستان خواهد داشت که باید مواظب آن باشیم.

او به مردم یمن هم اشاره کرد که هفت سال در مقابل تمام استکبار جهانی ایستاده‌اند و شکست داعش نیز حاصل مقاومت مردم منطقه بود و تثبیت حکومت سوریه و شکست داعش یکی از نشانه‌های تاثیر مقاومت در پیروزی‌های مسلمانان است. 

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcaaino.49naw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما