يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : 98687

افزایش 10 هزار نفری جمعیت دانش‌آموزان قمی در سال جدید

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در استان قم ۲۷۰ هزار دانش آموز داریم و برای شروع سال تحصیلی جدید هم ۱۰ هزار دانش آموز جدید اضافه خواهند شد که در مجموع آمار قم به ۲۸۰ هزار دانش آموز می‌رسد.
افزایش 10 هزار نفری جمعیت دانش‌آموزان قمی در سال جدید
افزایش 10 هزار نفری جمعیت دانش‌آموزان قمی در سال جدید
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به افزایش ۸۹ دهم درصدی میانگین معدل کتبی دانش آموزان استان قم در امتحانات خرداد ماه سال ۹۹ و بعد از شیوع ویروس کرونا، ابراز کرد: در حالی که در ماه‌های اول شیوع کرونا بسیاری از مدارس کشور تعطیل شد در استان قم همه همکاران پای کار آمدند و نگذاشتند آموزش تعطیل شود و یا کیفیت آموزش تغییر کند.

وی با تأکید بر اینکه از شروع شکل گیری آموزش در فضای مجازی و نرم افزار شاد، استان قم رتبه اول را در زمینه آموزش مجازی در  کشور داشته است، گفت: در استان قم ۲۷۰ هزار دانش آموز داریم و برای شروع سال تحصیلی جدید هم ۱۰ هزار  دانش آموز جدید اضافه خواهند شد که در مجموع آمار قم به ۲۸۰ هزار دانش آموز می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: ما در سال ۹۲ متأسفانه در زمینه فضای آموزشی رتبه ۳۲ کشور را داشتیم و در این  8 سال به همت مجمع خیران بیش از ۱۶۰ واحد آموزشی ساخته شده و رتبه ما از ۳۲ به ۲۶ ارتقاء پیدا کرده است.

وی با اشاره به تراکم بالای دانش آموزان در شهر مقدس قم، گفت: ما در استانی هستیم که بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان در شهر هستند که در این زمینه هم غیر از تهران هیچ استانی را نداریم که این تراکم دانش آموزان را در شهر داشته باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام قاسمی‌نیا معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به آموزش‌های حضوری، نیمه حضوری، مجازی، رادیویی و تلوزیونی نهضت سواد آموزی در استان قم ابراز کرد: ما در استان برای اولین بار از ظرفیت رادیو قم برای آموزش استفاده کردیم و آموزش رسمی خود را در برنامه‌ای با عنوان «صدای دانایی» روی آنتن بردیم و تاکنون دو هزار و ۹۴۰ دقیقه برنامه را با استفاده از بستر رادیو قم منعکس کرده‌ایم.

وی با اشاره به تولید محتوای آموزشی در نهضت سوادآموزی استان قم گفت: در ابتدای شیوع کرونا طی ۲۰ روز حدود دو هزار دقیقه برنامه آموزشی را ضبط و در اختیار سوادآموزان قرار دادیم و علاوه بر آن حدود ۷۵۰ دقیقه برنامه آموزشی ویدیویی در قالب برنامه «لوح و قلم» روی آنتن شبکه استانی قم رفته است.

معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه امسال آمادگی ارائه آموزش به ۶ هزار و ۳۰۰ سواد آموز را در استان قم داریم، افزود: هشت مرکز یادگیری محلی با هدف پیوند سواد، زندگی و مهارت آموزی در استان قم داریم و پنج سال است که همزمان با سراسر کشور آموزش ICDL را به منظور آموزش مقدمات کار با رایانه در استان قم دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchq-nw.23n66dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما