پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : 98907

تلاش کمیسیون حقوقی شورای شهر برای تسریع در حل و فصل دعاوی حقوقی

قم نيوز : رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مقدس قم از تلاش این کمیسیون برای حل و فصل ترافعی مسائل ارجاعی به این کمیسیون خبر داد.
تلاش کمیسیون حقوقی شورای شهر برای تسریع در حل و فصل دعاوی حقوقی
تلاش کمیسیون حقوقی شورای شهر برای تسریع در حل و فصل دعاوی حقوقی
به گزارش قم نیوز حسین اسلامی در مراسم اختتامیه دوره پنجم شورای اسلامی شهر مقدس قم با ارائه گزارشی از عملکرد چهار ساله کمیسیون متبوع خود بیان کرد: این کمیسیون علاوه بر بررسی مسائل ارجاع شده، مسائل حقوقی و نظارتی شهرداری و همچنین مسائل مربوط به هیئت حل اختلاف را در دستور کار داشت.

وی با تقدیر از رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: حضور یک قاضی از سوی دادگستری استان در ساختمان شهرداری، کمک زیادی برای حل و فصل سریع تر دعاوی حقوقی بین شهروندان و شهرداری بود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم همچنین به ابطال تعرفه حفاری‌ها در چند سال اخیر توجه داد و خاطرنشان کرد: این تعرفه عملا با ثمن بخس انجام می‌شد که خوشبختانه ابطال شد.

وی در عین حال مهم ترین مسئله پیگیری شده توسط کمیسیون متبوع خود در سال اخیر را مصوبه هشت ماده ای عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد مسائل حقوقی و نظارتی در دوره ششم شورای اسلامی شهر نیز با تعامل حداکثری بین نمایندگان حقوقی در شهرداری و شورای اسلامی شهر و همچنین با کمک و همیاری نمایندگان دادگستری استان در کمترین زمان ممکن و با کمترین تنش به سرانجام برسد.

همچنین در این نشست رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر نیز در سخنانی به 9 سازمان محدوده نظارتی این کمیسیون توجه داد و گفت: پارک‌ها و فضای سبز، میادین میوه و تره بار، زیباسازی، پسماند، آرامستان‌ها و همچنین آتش نشانی از جمله سازمان‌هایی هستند که مورد نظارت کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قرار دارند.

سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به اینکه بررسی تعرفه سازمان‌ها به صورت مستمر نیز از وظایف این کمیسیون است به برخی مسائل خدمات شهری در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: آبگرفتگی سال 1398 و تلاش برای کاهش این آبگرفتگی‌ها، حرکت به سمت الگوی کاشت درختان مُثمر در فضای سبز شهری، ساماندهی ارتباطات با مردم از طریق فضای مجازی و همچنین انتقال و تعطیلی کُشتارگاه قدیمی قم از جمله مسائل مورد بررسی توسط این کمیسیون و در سال‌های اخیر بوده است.

وی با ابراز خرسندی نسبت به کف‌سازی بازار و میدان کهنه یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های این کمیسیون در سال اخیر، طرح کوچه‌های آسمانی برای مزیّن شدن کوچه‌ها و شوارع به تصاویر شهدا بود که تاکنون 300 تابلو از این طرح نصب شده و 700 تابلوی دیگر نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmoqo.2bq4x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما