يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 98945
منبع : قم نیوز

خبرنگاران در تبدیل غیب به‌شهود جا پای پیامبران گذاشتند

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به‌شباهت کار خبرنگاران با پیامبران گفت: پیامبران غیب را به‌شهود تبدیل کردند، و خبرنگاران نیز غیب‌هایی را برای دیگران به‌شهود تبدیل می‌کنند، از این رو در این خبرآوری و تبدیل غیب‌ها به‌شهود جای پای پیامبران گذاشتند.
خبرنگاران در تبدیل غیب به‌شهود جا پای پیامبران گذاشتند
خبرنگاران در تبدیل غیب به‌شهود جا پای پیامبران گذاشتند
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از مجاهدان و فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی در سالن اجتماعات مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: مسیری که خبرنگاران در آن حرکت می‌کنند، باید امانت داری، دقت و رسالت مداری باشد.

وی همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری نکته‌های مهمی را فرمودند، یادآور شد: یک نکته کلیدی، مهم و راهبردی این بود که ما همچنان در اطلاع‌رسانی، خبرگزاری، توجیه و تدوین عقب هستیم.

وی ادامه داد: ما در برابر همه توطئه‌هایی که در سطح خبرگزاری‌های جهانی و دستگاه‌های خبری استکباری و در برابر این سرمایه‌گذاری عظیمی که برای پنهان کردن خورشید اسلام و معارف الهی و دین و خورشید پرفروغ انقلاب اسلامی صوت گرفته، چه در سطح درون و چه در سطح بین الملل انقلاب، آن اندازه که لازم بوده تلاش نکردیم.

امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: از این جهت در روز خبرنگار باید از خبرنگاران و فعالان رسانه و فضای مجازی که با این انگیزه تلاش می‌کنند، قدردانی کنیم و در عین حال به‌کاستی در کارهایمان اعتراف نموده و ضرورت اقدام‌های راهبردی، بنیادی و گسترده‌تر را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه همچنین با اشاره به‌برخی از رویکردهایی که رسانه‌های دینی به‌آن اهتمام دارند و گام‌های خوبی نیز برداشتند و باید دائم تقویت شوند، نیز گفت: صداقت و امانتداری نخستین رویکرد به‌شمار می‌آید، و این رسانه‌ها باید نماد صداقت و امانتداری باشند و در کار ما اخلاق، علم و احکام مجسم و مجسد شود.

مدیرحوزه‌ها با اشاره به‌نقش مرکز رسانه حوزه‌های علمیه گفت: مرکز رسانه حوزه باید مرجعیت خبری، رسانه‌ای، سرآمدی و همچنین یک نقطه اتکای مورد اعتماد و مرجع منعکس کننده دینی و تفکر حوزوی باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: این مرجعیت و جایگاه رفیع و کرسی بزرگ و مهم باید به‌دست خبرنگاران و مدیران رسانه مجسم شود.

وی رویکرد کارشناسی و فنی و دقیق و درست از حوزه خبر، رسانه و فضای مجازی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این مقوله‌ها در روزگار ما کاملا مقوله‌های فنی، علمی و دارای تئوری هستند و باید بر اساس تئوری‌های اصلی و درست و رویکردهای علمی و فن‌آورانه و کارشناسی حرکت کنیم.

آیت الله اعرافی رویکرد هنری و هنر دقیق و درست و جذاب برای مخاطبان را به‌عنوان دیگر رویکردهای رسانه‌های دینی ذکر کرد و گفت: باید هنر را در چهارچوب صحیح شرعی مهم بشماریم و در کارمان برجسته کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان رویکرد جامع و متوازن و مبتنی بر اولویت‌ها را نیز امر بسیار مهمی توصیف کرد و بیان داشت: رویکرد نشان‌گری و هویت حوزوی و اصالت حوزه به‌عنوان یک نهاد تاریخی دیرپا و دارای افتخارهای بیشمار نیز حائز اهمیت می‌باشد.

وی در ادامه با رویکرد بین المللی خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب را با حفظ همه قواعدی که در دنیا است، یک گفتمان فرانژادی، فرهنگی، زبانی، مرزی و جغرافیای می‌دانیم که خوشبختانه به‌این موضوع توجه شده و باید روزافزون ارتقا پیدا کند و مرزها و قلمروهای ارتباطی ما گسترده تر شود.

اعرافی همچنین با اشاره به‌رویکرد جهادی و انقلابی تصریح کرد: یک مقدار سختی‌های پیرامون ما، ما را به‌این نگاه ملزم کرده‌است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: مرکز رسانه حوزه یک اصل اصیل و اساسی بوده که گام‌هایی برداشته و شکل‌گیری انجمن فضای مجازی و رشته‌های مرتبط با رسانه و فضای مجازی و هنرهای مرتبط در قالب درختواره و بسیاری طرح‌های دیگر نیز در همین رابطه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌در پیش بودن یکصدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم یادآور شد: همه باید تلاش کنیم، به‌سمت این رویداد بزرگ در ۱۴۰۱ حرکت کنیم، رویدادی که باید یکصد سال تاریخ پربار حوزه علمیه قم را نشان داده، و برای دیگران تحلیل، تبیین و تعمیق کند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdceno8o.jh8vei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما