يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 99113

تبیین اهداف جریان نفاق برای انحراف در مسیر دین الهی

قم نيوز : عضو خبرگان رهبری با اشاره به دشمنی جریان شرک و نفاق با دین مبین اسلام گفت: دین اسلام همان دینی است که انبیای الهی، از آغاز دوره رسالت، به دنبال تحقق آن بر روی زمین بودند و تمام تلاش جبهه­ نفاق، برای نابودی و به انحراف کشاندن این مسیر هدایت الهی است.
تبیین اهداف جریان نفاق برای انحراف در مسیر دین الهی
تبیین اهداف جریان نفاق برای انحراف در مسیر دین الهی
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمدمهدی میرباقری شب ششم ماه محرم در مدرسه مبارکه فیضیه در ادامه سلسله مباحث گذشته به اهمیت و جایگاه عاشورا در درگیری جبهه حق و باطل اشاره کرد و اظهار کرد: عاشورا نقطه عطف درگیری بین جریان جبهه­ حق و جبهه باطل در طول تاریخ است و اساس و موضوع این درگیری، بر محور دین حقّ است.

وی افزود: خداوند متعال در آیات شریفه­ سوره مبارکه برائت، بعد از ذکر ارسال رُسُل الهی همراه با دین حق برای هدایت انسان­ها، به تحقق و غلبه این دین حق در عالم وعده داده­ است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دشمنی جریان شرک و نفاق با دین مبین اسلام گفت: دین اسلام همان دینی است که انبیای الهی، از آغاز دوره رسالت، به دنبال تحقق آن بر روی زمین بودند و این دین الهی، همان مسیر حقی است که به وسیله اولیا و اوصیای الهی در عالم نازل می­شود و تمام تلاش جبهه­ی نفاق، برای نابودی و به انحراف کشاندن این مسیر هدایت الهی است.

وی در ادامه به چگونگی تلاش یهود و نصاری برای به انحراف کشاندنِ این مسیر الهی اشاره کرد و افزود: یهود و نصاری، با تصرف در توحید و فرزند خواندنِ «عُزَیر» و «مسیح» برای خداوند متعال در صدد ایجاد انحراف در مسیر دین حق و معرفی عالِمان خود به عنوان اربابان عالم بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تشریح ویژگی­ اصلی جریان نفاق پرداخت و عنوان کرد: جریان نفاق یک جریانی است که در امت­های گذشته نیز وجود داشته است و این جریان باطل برای اینکه بتواند جریان هدایت الهی را منسد کند و در مسیر دینی که از جانب خداوند متعال آمده است؛ انحراف ایجاد کند، یک قولی را در مقابل قول رسولان الهی بیان می­کند که بر خلاف قول انبیاء سلام الله علیهم اجمعین که دارای ریشه­ وحیانی است، هیچ پایه و اساسی نداشته و بر اساس آیات قرآن، قولی است که از دهان منافقین خارج می­شود.­

میرباقری به هدف نهایی جریان جبهه نفاق برای انحراف در مسیر حقیقی دین الهی اشاره و بیان کرد: هدف نهایی جریان نفاق این است که بتواند زِمام امور در جامعه را به عهده بگیرد و به جای جاری شدن اَمر الهی در عالم، اَمر و دستورات خودشان در عالم جاری شود.

 وی با تأکید بر اینکه جریان نفاق می‌خواهد در عالم صاحب امر شود و خود را جای خدا بنشاند، به تبیین تفاوت قول انبیای الهی با قول جریان نفاق پرداخت و افزود: انبیای الهی صلوات الله علیهم، هیچ­وقت نمی­خواهند صاحب امر شوند بلکه صاحب امر را فقط خداوند متعال می­دانند، و در مقابل خودشان را عبد خداوند متعال قلمداد می­کنند که به آن­ها مأموریتِ اِبلاغ قول الهی به مردم داده شده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به مَبدأِ بدعت در ادیان الهی به ضرورت توجه به این امر اشاره کرد و گفت: آن چه موجب بدعت در دین الهی می­شود، تشابه میان حق و باطل و اختلاط حرام و حلال الهی است که ریشه این اختلاط، کسانی هستند که در مقابل قول رسولان الهی سلام الله علیهم، هواهای نفسانی خویش را در عالم پراکنده می­کنند.

میرباقری در ادامه افزود: طریق تسلط و استیلای شیطان بر اولیای خودش، آمیختن جریان حق و باطل با یکدیگر است و باید دانست آن حقّی که در عالم وجود دارد، اینست که امر الهی باید در عالم جاری بشود و جریان تحقق این امر الهی، انبیاء و اوصیای الهی هستند.

وی در باب اهمیت و ضرورتِ جریانِ تحقق اَمر الهی در عالم گفت: اولیای الهی چون عَبد و دارای مقام عصمت هستند، خداوند متعال اَمر خودش را به وسیله آن­ها نازل می­کند. در صورتی که اگر عبد نباشند و در امر الهی دستکاری کنند که دیگر امر الهی در عالم جاری نمی­شود و اختلاط حق و باطل پیش می­آید و در نهایت نظام عالم دچار از هم پاشیدگی می­شود.

میرباقری در بخش پایانی سخنان خویش به ارتباط بین تبعیّت از جریان باطل و بندگی شیطان اشاره کرد و افزود: اطاعت از جریان باطل و پذیرفتن فرمان شیطان نوعی بندگی و خضوع در برابر آن­هاست و جریان باطل نیز تمام تلاش خود را در عالم برای به بردگی کشاندن امت­ها و اعمال ربوبیت بر آن­ها به کار می­گیرد.

وی گفت: برخلاف اراده شیطان و اولیای طاغوت خداوند متعال نه تنها اجازه خاموش شدن جریان هدایت و ربوبیت خود را در عالم به شیاطین اِنسی و جنّی نمی­دهد، بلکه بر اساس آیات و روایات الهی، نور هدایت خود را که همان توحید حقیقی است در همه­ی عالم به مرحله اتمام می­رساند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در پایان به حقیقت نور الهی و جریان توحید راستین در عالم، بر اساس روایات اشاره کرد و گفت: امام همان نور الله است و هدف جریان نفاق انحراف امت از مسیر امام است.

وی افزود: بر خلاف اراده منافقین و جریان استکبار در عالم، خداوند اراده کرده­است که نور هدایت خود را در عالم به وسیله وجود مقدس امام عصر(عج) و امامت ایشان به مرحله تمام برساند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcc1sqo.2bqos8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما