يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : 99132

۸۰ درصد هیئات قم شیوه نامه ها را رعایت می کنند

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که ۸۰ درصد هیئات قم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند خواستار توجیه ۲۰ درصد باقیمانده و در ادامه برخورد با برخی قانون شکنی ها شد.
۸۰ درصد هیئات قم شیوه نامه ها را رعایت می کنند
۸۰ درصد هیئات قم شیوه نامه ها را رعایت می کنند
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان سخن می گفت با اشاره به بستری بودن حدود ۹۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان خاطر نشان کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ بستری موقت هم در روزهای اخیر در استان داشته ایم.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی در قم تأکید کرد: متأسفانه پنج استان کشور مجبور به راه اندازی بیمارستان صحرایی شده اند که امیدواریم با همراهی بیشتر مردم، نیازی به این موضوع در استان قم به وجود نیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین به نیاز پیش آمده برای اکسیژن در استان توجه داد و گفت: تأمین اکسیژن به صورت پرتابل کمک بیشتری برای مراکز درمانی استان و بیماران کرونایی خواهد بود.

قدیر سپس ابراز امیدواری کرد تعطیلی های پیشِ رو سبب کاهش چرخش ویروس در جامعه شود. وی افزود: البته این امر نیاز به همراهی مردم و همچنین همراهی بیشتر اصناف، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: بحث ممنوعیت دسته روی هیئات مذهبی بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا و ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در اماکن مسقف باید با دقت اجرایی شود.

قدیر با اشاره به تزریق بیش از ۲۶۰ هزار دُز واکسن در استان اظهار کرد: ورود واکسن به استان هنوز به شکل وسیع خود نرسیده و از این رو فعلا هدفگذاری تزریق روزانه ۲۵ هزار دُز واکسن در استان محقق نشده است.

وی با انتقاد از عدم توجه ویژه به مصوبه نشست هفته قبل ستاد استانی مبارزه با کرونا اذعان کرد: ما در یکی از بحث های این ستاد به دنبال آن بودیم تا بتوانیم از مانده های سنواتی برای هزینه های مربوط به مبارزه با کرونا استفاده کنیم، در حالی که در مصوبه ستاد چیز دیگری درج شده است که کارایی خاصی برای دانشگاه علوم پزشکی استان ندارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxf0n.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما