چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : 99192

مدیریت استان حامی کادر بهداشت و درمان است

قم نيوز : استاندار قم با تأکید بر تأمین واکسن مورد نیاز استان در راستای تحقق نهضت فراگیری واکسیناسیون، مدیریت استان را پشتیبان کادر بهداشت و درمان دانست.
مدیریت استان حامی کادر بهداشت و درمان است
مدیریت استان حامی کادر بهداشت و درمان است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه ستاد مقابله با کرونا با قدردانی از تلاش ‌ها و کوشش های انجام شده در راستای مبارزه با بیماری همه گیر کرونا اظهار کرد: قم اولین استانی بود که ابتلای ویروس در آن کشف شد و از همان ابتدا، زیرساخت های درمانی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در این مدت، ۴۵۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت بهداشت و درمان قم افزوده شده که قدم ماندگاری بود، ضمن آن که دستور پرداخت ۷ میلیارد تومان معوقات کادر درمان و پزشکی در آغازین روزهای شیوع کرونا صادر شد.

استاندار قم ادامه داد: سیاست ما در مدیریت کرونای قم بر مبنای تصمیم گیری ‌ها براساس نظر تخصصی حوزه سلامت است و همواره آن را یک اصل مهم برمی شماریم.

سرمست اضافه کرد: با همه ویژگی های استان قم، توانستیم این اساس و معیاررا  در تصمیم گیری ها لحاظ کنیم و ملاحظه هیچ حاشیه ‌ای را به غیر از سلامت مردم و نظام سلامت نکردیم. 

وی خاطرنشان کرد: دومین مبنا که در جلسات و تصمیم گیری‌ ها وجود داشته، استفاده از ظرفیت‌ های آشکار و پنهان در استان و نظرات علما و مراجع تا کمک ‌های خیرین در پشتیبانی از جبهه سلامت و گروه های جهادی بوده است.

استاندار قم با اشاره به اهتمام جدی همه دستگاه های اجرایی در مسیر مبارزه با کرونا گفت: این هماهنگی و همدلی پشتیبان کادر پزشکی بوده است.

وی سپس از اجرایی شدن بیش از ۹۵ درصد از مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان قم خبر داد و یادآور شد: درباره گسترش واکسیناسیون در استان نیز راه اندازی مراکز جدید واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفت که اکنون ۲۱ مرکز آماده ارائه خدمات است و تا ۳۰ مرکز نیز امکان ارائه خدمات وجود دارد. 

استاندار قم در عین حال گفت: خوشبختانه عزم و اراده خوبی در سطح استان شکل گرفته و اعمال محدودیت ‌ها و طرح ‌های مختلف مورد توجه است و بعضا محدودیت‌ ها در استان قم و با مختصات خاص این استان موجب شده در استان ‌های دیگر اعمال این محدودیت ‌ها به راحتی پذیرفته شود.

سرمست تصریح کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی، ۷۵ درصد از برون سپاری در بهداشت قم صورت گرفته و می طلبد عنایت و حمایت بیشتری به این بخش شود تا نیروهای حوزه بهداشت دلسرد نشوند، ضمن آن که کادر پرستاری نیز نیاز به حمایت و انگیزش بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: با این که یک هزار و ۲۵۰ بستری در تخت های بیمارستانی در استان داشتیم، با پیگیری توانستیم تقاضای ۲۰۰ تخت سیار تنفسی را نیز مورد توجه قرار دهیم، همچنین درباره تأمین اکسیژن و در جهت جلوگیری از بروز مشکلات، هماهنگی هایی با استان مرکزی انجام شده است.

استاندار قم همچنین اظهار کرد: در مورد تعطیلی‌ ها نیز هماهنگی خوبی صورت گرفت، هر چند بر این باوریم که به جای کنترل ترددها باید به کنترل تجمعات توجه داشت، اما وقتی دستگاه تخصصی یک نظری را ابراز می کند خود را ملزم به رعایت آن می دانیم.

وی گفت: در مورد طرح شهید سلیمانی نیز هماهنگی ‌هایی شد که بی ‌نظیر بود و کمک ‌های بسیج و خیرین، این طرح را پیش برد و البته با توجه به اهمیت حوزه نظارتی انتظار می ‌رود در تأمین نیروی انسانی مرکز بهداشت استان تمهیداتی اندیشیده شود.

سرمست در موضوع واکسیناسیون افزود: در قم، واکسن برکت بیش از دیگر واکسن‌ ها مورد درخواست است، اما در عین حال انتظار می ‌رود در ارائه انواع واکسن به استان تعادل بخشی صورت بگیرد. 

وی اضافه کرد: کاهش سن واکسیناسیون در استان نیز یکی دیگر از مطالبات است، هر چند تأکید داریم تزریق واکسن باید طبق سند ملی واکسیناسیون باشد که البته این موضوع در برخی از استان ‌ها نیاز به بازنگری دارد تا گروه های خاص و نسل مولّد و نیروهای فعال در تولید در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

استاندار قم در مورد محدودیت های إعمال شده در چند روز اخیر از همراهی اصناف قم تقدیر و تشکر کرد و گفت: باید توجه داشت که بیش از ۶۰ درصد اقتصاد قم در مدار خدمات می چرخد و بسیاری از صنوف در این مدت درآمدی نداشته اند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcj8veh.uqehhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما