چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 99348
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

حدود ۹۰ درصد از کسانی که بستری هستند واکسن تزریق نکرده‌اند

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره بستری موقت ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر در بیمارستان های قم گفت:حدود ۹۰ درصد از کسانی در بیمارستان بستری هستند،واکسن دریافت نکرده اند.
حدود ۹۰ درصد از کسانی که بستری هستند واکسن تزریق نکرده‌اند
حدود ۹۰ درصد از کسانی که بستری هستند واکسن تزریق نکرده‌اند
به گزارش قم نیوز به نقل از خبرگزاری مهر محمد رضا قدیر صبح چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای قم با اشاره به اینکه روند ابتلاء در استان قم کاهشی نشده است، گفت: نزدیک به هزار نفر در بیمارستان‌های بستری هستند که وضعیت حدود ۲۲۰ بیمار وخیم است و ما نگران کمبود تخت و کاهش فشار اکسیژن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر بستری موقت داریم که دارو دریافت می‌کنند و مرخص می‌شوند؛ تا الان سعی کردیم کسی پشت درهای بیمارستان نماند و اگر نیاز بود بستری شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۵ درصد از افراد بالای ۶۰ سال واکسن تزریق نکرده‌اند، افزود: حدود ۳۴۰ هزار دوز واکسن تزریق شده و نیاز است میزان استقبال از واکسن افزایش پیدا کند. ما شاهد این هستیم که بیش از ۹۰ درصد از کسانی که در بیمارستان بستری هستند مخصوصاً کسانی که در آی سی یو بستری می‌باشند واکسن تزریق نکرده‌اند.

قدیر با اشاره به کمبود دستگاه اکسیژن در بیمارستان‌ها تصریح کرد: در حال پیگیری برای ایجاد یک بیمارستان تنفسی و بانک اکسیژن هستیم، زیرا بسیاری از بیمارانی که داروهایشان را دریافت کرده‌اند و می‌توانند ترخیص شوند، به دلیل نیاز به اکسیژن مجبورند در بیمارستان‌ها بستری باشند، لذا پیرو جلساتی که با نماینده‌های هلال احمر و مجمع خیرین داشتیم قرار شد که بانک جامع اکسیژن ایجاد شود، مخصوصاً برای بیمارانی که ترخیص می‌شوند و در منزل تحت نظر هستند اکسیژن به راحتی در اختیارشان قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همکاری هیئت‌ها خوب بود و بیش از ۸۰ درصد از هیئت‌های بزرگ خیلی خوب همکاری کردند و مراسم عزاداری را در فضای روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزاری کردند و آسیب‌های کنونی از همان ۲۰ درصدی که رعایت نکردند نشأت می‌گیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc41qo.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما