يکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 99431
منبع : قم نیوز

کمترین درجه معرفت بی‌رغبتی نسبت به دنیا است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جاده عمر فقط یک طرفه است و قابل برگشت نیست، گفت: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند که کمترین درجه شعور و معرفت این است که نسبت به دنیا بی‌رغبت شویم و اگر همه دنیا را از ما بگیرند ناراحت نشویم و اگر همه دنیا را به ما بدهند خوشحال نشویم.
کمترین درجه معرفت بی‌رغبتی نسبت به دنیا است
کمترین درجه معرفت بی‌رغبتی نسبت به دنیا است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در محفل سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه در قرآن و روایات مکرر در رابطه با مرگ صحبت شده است، اظهار کرد: مرگ یک حقیقت اجتناب ناپذیر برای تمام موجودات است و مهم این است که برای مواجهه با مرگ خود را آماده کنیم.

وی با بیان اینکه مرگ نه به معنی نابودی بلکه به معنی انتقال است، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید ما مرگ و حیات را خلق کردیم بنابراین چیزی که آفریده شده یک امر موجودی است و به معنی نیستی و نابودی نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جاده عمر فقط یک طرفه است و قابل برگشت نیست، گفت: امام حسین(ع) در مسیری که به کربلا آمدند در نامه‌ای کوتاه به برادرشان محمد بن حنفیه نوشتند «دنیا را فانی حساب کن و گویا اصلا دنیایی نبوده و آخرت را دائمی حساب کن و گویا هیچ وقت از بین نمی رود» و کسی که این واقعیت را درک کند به همه معارف رسیده است.

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند که کمترین درجه شعور و معرفت این است که نسبت به دنیا بی‌رغبت شویم و اگر همه دنیا را از ما بگیرند ناراحت نشویم و اگر همه دنیا را به ما بدهند خوشحال نشویم.

فرحزاد تأکید کرد: امیرالمؤمنین(ع) هرشب بعد از نماز عشاء با صدای بلند می فرمودند «آماده شوید چراکه ندای کوچ از این عالم را سرداده‌اند و انقدر سرمایه‌های خود را برای دنیا هزینه نکنید و زاد و توشه آخرت تهیه کنید زیرا مقابل شما گردنه‌های دشواری است».

وی با بیان اینکه هر روز خبر فوت یکی از دوستان، آشنایان و فامیل به ما می‌رسد، گفت: خوش به سعادت افرادی که کار خیر بسیار کرده و از دنیا می‌روند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfyjd1.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما