يکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : 99445
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

تجمعات باعث سینوسی شدن وضعیت کرونا در استان قم شده است

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه تجمعات در داخل شهر باعث سینوسی شدن وضعیت کرونا در استان قم شده است، گفت: ۲۵ درصد مرگ و میرهای کرونایی قم در روزهای اول بستری رقم می‌خورد.
تجمعات باعث سینوسی شدن وضعیت کرونا در استان قم شده است
تجمعات باعث سینوسی شدن وضعیت کرونا در استان قم شده است
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر پیش از ظهر یکشنبه در جلسه اضطراری کرونا با اشاره به اینکه تجمعات در داخل شهر باعث سینوسی شدن وضعیت کرونا در استان قم شده است، گفت: در روز گذشته حدود ۱۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شدند و بیماران بدحال گسترش یافته است، به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم وضعیت ما نزولی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم فشار اکسیژن را اساسی‌ترین مشکل دانست و ادامه داد: دلیل بستری اغلب افراد در بیمارستان‌ها تزریق نکردن واکسن یا مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی است و از این رو از همشهریان تقاضامندیم که همچنان مسائل بهداشتی را رعایت و امر واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی افزود: ۲۵ درصد مرگ و میرهای کرونایی قم در روزهای اول بستری و حدود ۳۰ درصد فوتی‌های کرونایی نیز در روزهای سوم تا پنجم در بیمارستان رقم می‌خورد که نشان دهنده مراجعه دیر هنگام به بیمارستان است.

قدیر تصریح کرد: واکسیناسیون در قم با سرعت در حال انجام است و از میانگین کشوری هم بالاتر هستیم اما هنوز استقبال آنگونه که انتظار داریم انجام نمی‌شود و تمام اینها به دلیل تبلیغات منفی علیه واکسن توسط گروه‌های خاصی است که نباید توجه کرده و در راستای واکسینه کردن جامعه تلاش کنیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcamyno.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما