سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 99496
فرماندار شهرستان قم خبر داد؛

محرومیت زدایی در شهر قم و روستاها با اعتبار بیش از۱۴۰میلیاردتومان

قم نيوز : فرماندار شهرستان قم با بیان اینکه محرومیت زدایی یکی از فعالیت‌های اولویت دار مسئولان در استان است، گفت: این مهم با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان هزینه صورت گرفته است.
محرومیت زدایی در شهر قم و روستاها با اعتبار بیش از۱۴۰میلیاردتومان
محرومیت زدایی در شهر قم و روستاها با اعتبار بیش از۱۴۰میلیاردتومان
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری بعد از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و درود بر روح شهیدان رجایی و باهنر با بیان اینکه استان قم حدود یک میلیون و سیصد نفر جمعیت دارد، گفت: تقریباً همین جمعیت در برخی استان‌های دیگر با ۷ فرمانداری اداره می‌شود و تک شهرستانی بودن قم اجحاف در حق مردم این شهر بود.

فرماندار شهرستان قم با اشاره به اینکه به علت تک شهرستان بودن، تخصیص بودجه برای استان بسیار سخت بود و موفق به افزودن شهر اطراف استان هم نبودیم، افزود: نهایتاً در جلسه‌های مختلف در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با ندبیر استاندار تصمیم به وجود آوردن دو شهرستان جدید جعفر آباد و کهک شدیم.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا شهرستان چهارم را نیز به وجود بیاوریم، ادامه داد: توجه به امر محرومین یکی از وظایف اصلی ماست و قطعاً این مهم با جدیت در دولت آینده نیز پیگیری خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه در راستای محرومیت زدایی در نقاط مختلف شهری و روستایی در سال گذشته با هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، ۱۵ محله کمتر برخوردار را به همراه برخی مناطق روستایی در زمینه‌های مختلف رفع محرومیت کردیم، گفت: این مهم با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان هزینه در راستای فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر محرومیت زدایی انجام و ادامه دار خواهد بود.

فرماندار شهرستان قم از افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌ها در سال جاری خبر داد و افزود: بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت برای شهرستان‌های جدید در نظر گرفته شده که هر شهرستان بنابر منابع و مساحت، بودجه لازم را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در حال رفع کامل مشکل حاشیه نشینی اطراف جمکران با کمک خیران و دستگاه‌های اجرایی هستیم، ادامه داد: امیدواریم مردم عزیز مناطق کمتر برخوردار نیز ما را در این امر بیشتر یاری کنند.

فرمانده قرارگاه طرح شهید سلیمانی قم در پایان با بیان اینکه با توجه به تغییر نوع ویروس کرونا، لازم است عملکرد طرح شهید سلیمانی نیز تغییر کند، گفت: این تغییرات نیازمند همراهی مردم در رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها و دور همی ها همراه با تسریع در امر واکسیناسیون است تا شاهد کم شدن مبتلایان و میزان مرگ و میرها در استان قم باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg3t9y.ak9yy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما