چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 99622
منبع : قم نیوز

آیت‌الله قبلان چهره برجسته وحدت اسلامی بود

قم نيوز : آیت الله حسینی بوشهری در پیامی به مناسبت درگذشت شیخ عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از وی بعنوان یکی از چهره‌های برجسته وحدت و تقریب مذاهب اسلامی یاد کرد.
آیت‌الله قبلان چهره برجسته وحدت اسلامی بود
آیت‌الله قبلان چهره برجسته وحدت اسلامی بود
به گزارش قم نیوز آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام آورده است: درگذشت عالم مجاهد شیخ عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان موجب تالم و تاثر گردید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرده است: این شخصیت والای علمی و چهره برجسته جبهه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی سابقه‌ای درخشان در ایجاد اتحاد و اتفاق بین مسلمین داشت و با فکر سنجیده و تحلیل عمیق همت و عمر و تلاش خود را صرف اعتلا و سیادت تفکر اسلامی کرد.

به گفته آیت الله حسینی بوشهری، ایشان برای جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین پشتوانه‌ای قوی و پدری مهربان، و در راه دفاع از حقوق شیعیان لبنان و مقاومت اسلامی مجاهدی نستوه بود.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان آورده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این مبلغ وحدت و تقارب اسلامی و چهره برجسته دفاع از آرمان فلسطین را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، مجلس اعلای شیعیان لبنان، مردم و علمای لبنان و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت الهی و برای باز ماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نماید.

شیخ عبدالامیر قبلان روز یکشنبه در ۸۵ سالگی بر اثر بیماری به دیار حق شتافت.

او پس از رحلت شیخ محمد مهدی شمس الدین در سال ۱۳۷۹ خورشیدی به ریاست مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان رسید.

شیخ قبلان دروس دینی را در حوزه علمیه نجف از استادان بزرگی همچون آیت الله سید ابوالقاسم خویی و آیت الله سید محسن حکیم فرا گرفته بود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان روابط بسیار خوبی با امام موسی صدر داشت و از حامیان مبارزه با رژیم صهیونیستی بود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchi-nw.23nwidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما