چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : 99636
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد؛

لزوم مراجعه افراد با علائم حاد بیماری در هفته اول به مراکز درمانی

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه حداقل ۱ هفته تا رسیدن به قله موج جاری در قم فاصله داریم، گفت: افراد با مشاهده علائم حاد بیماری در هفته اول، به مراکز درمانی مراجعه کنند.
لزوم مراجعه افراد با علائم حاد بیماری در هفته اول به مراکز درمانی
لزوم مراجعه افراد با علائم حاد بیماری در هفته اول به مراکز درمانی
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر صبح چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه متأسفانه مراجعه دیرهنگام بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، یکی از علت‌های فوت آنها به شمار می‌رود، گفت: در این گونه موارد، وقتی بیمار به بیمارستان ارجاع داده می‌شود که دیگر کاری از دست پزشکان ساخته نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه افراد باید با مشاهده علائم حاد بیماری در همان هفته اول بیمار را به مراکز درمانی انتقال دهند، افزود: اگر بعد از ۲ هفته یا بیشتر بیمار را به مراکز درمانی انتقال دهیم، علائم بیماری شدت یافته و خطر مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه روند واکسیناسیون در استان قم مطلوب است، ادامه داد: در روز گذشته به همت کادر بهداشت و استقبال خوب همشهریان رکورد تزریق واکسن در قم با ۱۷ هزار تزریق شکسته شد.

قدیر از افتتاح بیمارستان تنفسی در قم توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این بیمارستان به زودی افتتاح و با ۷۰ تخت بیمارستانی در خدمت همشهریان عزیز خواهد بود و تمام تجهیزات تنفسی از جمله تانک اکسیژن و بقیه امکانات نیز در این بیمارستان تعبیه شده و فعالیت خواهد کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcceeqo.2bqo18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما