پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 99663

افزایش ۳۳ درصدی جذب در حوزه علمیه خواهران

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه خواهران از رُشد ۳۳ درصدی جذب در حوزه های علمیه خواهران در سال جاری نسبت به سال گذشته و با وجود تداوم شرایط کرونایی خبر داد.
افزایش ۳۳ درصدی جذب در حوزه علمیه خواهران
افزایش ۳۳ درصدی جذب در حوزه علمیه خواهران
 به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور که امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران در سالن همایش جامعه الزهراء (س) سخن می گفت با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر، استقبال خوبی برای تحصیل در حوزه های علمیه خواهران دیده می شود.

وی در این باره ادامه داد: در سال جاری و با وجود تداوم شرایط کرونایی، شاهد ۳۹ درصد رُشد در جذب بانوان طلبه سطح دو نسبت به سال گذشته هستیم، ضمن آن که رشد جذب امسال نسبت به پارسال در همه سطوح تحصیلی طلاب خواهر ۳۳ درصد است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران همچنین افزود: آمار نشان می دهد جذب خواهران طلبه در سال تحصیلی جدید نسبت به سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ حدود ۱۰۰ درصد رشد دارد.

بهجت پور با تاکید بر این که توجه به حوزه های علمیه خواهران در سال های اخیر بسیار بیشتر از سال های قبل از آن است یادآور شد: خوشبختانه طلاب خواهر در سال های اخیر و در جشنواره هایی مانند جشنواره علامه حلی توانسته اند در کنار طلاب برادر حائز رتبه های برتر شوند.

وی سپس به توجه ویژه برای توسعه سطوح تحصیلی سه و چهار در حوزه های علمیه خواهران توجه داد و گفت: توسعه این دو سطح یعنی سطح کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران قرار دارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در عین حال به مجموع محل رشته های حوزه های علمیه خواهران پرداخت و بیان کرد: این محل رشته ها به عدد ۶۵۵ ارتقاء یافته که البته بیش از ۴۰۰ مورد از این محل رشته ها مربوط به سطح دو تحصیلی، حدود ۲۰۰ محل رشته مربوط به سطح سه تحصیلی و حدود ۴۰ مورد نیز مربوط به سطح چهار تحصیلی است.

بهجت پور همچنین از پیگیری افق ها و چشم اندازهای برنامه ای در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سخن گفت و اذعان کرد: پیگیری چشم انداز ۱۴۱۴ بر اساس سه برنامه پنج ساله در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به موضوع واکسیناسیون طلاب علیه بیماری کرونا توجه داد و گفت: سال تحصیلی جدید به صورت ترکیبی از شرایط حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد، ضمن آن که برنامه ریزی ها بر آن است تا واکسیناسیون طلاب تا ابتدای آبان ماه سال جاری کامل شود.

همچنین در بخش دیگری از آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ حوزه های علمیه خواهران، انسیه سادات هاشمی ابیاتی از اشعار خود را در موضوع مراثی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به حاضران تقدیم کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1eqo.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما