پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : 99669

تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر در جامعه الزهراء

قم نيوز : مدیر جامعه الزهراء تربیت طلاب بر مبنای اندیشه ورزی و مهارت محوری را از اهداف این مجوعه حوزوی دانست و بر اهمیت تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر تأکید کرد.
تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر در جامعه الزهراء
تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر در جامعه الزهراء
به گزارش قم نیوز سیده زهرا برقعی امروز در آیین آغاز سال تحصیلی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهراء (س) با تبریک ایام سالروز ولادت حضرت باقرالعلوم (ع) بیان کرد: شایسته است تا طلاب و فرهیختگان حوزوی در آغاز سال تحصیلی جدید به وظایف خود و انتظارات مقام معظم رهبری توجه کنند که یکی از مهم ترین این موارد، تبیین مسائل اسلامی و تلاش در جهت ایجاد جامعه توحیدی است.

وی عامل بودن طلاب و روحانیون به آن چه می دانند و آن چه به مردم یاد می دهند توجه داد و اظهار کرد: انتظار دیگر از طلاب و فرهیختگان حوزوی، حُر و آزاده بودن آنان است.

مدیر جامعه الزهراء (س) با بیان اینکه کار روحانیون در ادامه کار انبیاست تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید خود را از رذایل پاک کنند و مسیر تعالی را بپیمایند.

وی همچنین به بیان گزارشی از اقدامات و برنامه های مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و گفت: برگزاری پویش «اگر من جای مدیر جامعه الزهراء بودم ...» و پیگیری پیشنهادهای مطرح شده و زمینه سازی برای ایجاد شورای طلاب جامعه الزهراء (س) در کنار تلاش برای ارتقای سطح تدریس، تبلیغ و تحقیق طلاب و همچنین مهارت آموزی آنان بخشی از این اقدامات و برنامه هاست.

برقعی افزود: بسترسازی تشکیل هیئت اندیشه ورز بر اساس انتخاب مشاوران صاحب نظر و استفاده از افراد دارای طرح های عملیاتی بخش دیگری از اقدامات و برنامه های جامعه الزهراء (س) است.

وی سپس به تلفیق شیوه تحصیل و تدریس سنتی با روش های نوین در جامعه الزهراء (س) اشاره و اضافه کرد: تربیت طلاب کُنشگر و مطالبه گر در دستور کار ما قرار دارد.

مدیر جامعه الزهراء در عین حال خاطرنشان کرد: تعریف سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهراء (س) برای ایجاد حلقه وصل بین محتوای علمی و مسائل مهارت آموزی، بخش دیگری از برنامه ها و اقدامات این مجموعه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از حضرت رسول الله توجه داد و گفت: باید گفت نقطه عطف زندگی، دو دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی است و از این رو طلاب عزیز باید این دو دهه از زندگی خود را قدر بدانند و در راستای تهذیب، علم آموزی و کسب مهارت های مختلف گام بردارند.

برقعی همچنین از خواهران طلبه خواست تا بخشی از وقت خود را به آموختن سواد رسانه ای و مطالعه اسناد بالادستی بویژه منشور روحانیت، بیانیه گام دوم انقلاب و سند چشم انداز حوزه های علمیه اختصاص و جایگاه و نقش خود را در تحقق آن ها مورد توجه قرار دهند.

وی سپس خطاب به بانوان طلبه یادآور شد: شایسته است تا در هر نقشی که استعداد آن را دارید، بهترین باشید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3qa3.t1a3q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما