يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : 99724
معاون فرهنگی تبلیغی مرکزمدیریت حوزه های علمیه خواهران:

مرقد مطهر حضرت رقیه(س) پایگاه سمبلیک افکار شیعه است

قم نيوز : معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: یکی از برکات شهادت حضرت رقیه(س) تبدیل شدن مرقد مطهرش به پایگاه سمبلیک افکار شیعه و محل گرد هم آمدن شیعه و محبان اهل بیت(ع) است.
مرقد مطهر حضرت رقیه(س) پایگاه سمبلیک افکار شیعه است
مرقد مطهر حضرت رقیه(س) پایگاه سمبلیک افکار شیعه است
به گزارش قم نیوز معصومه ظهیری در روز شهادت حضرت رقیه(س) اظهار داشت: مرقد مطهر ایشان ملجا و پناهگاهی برای شیعیان و اعلام بیزاری از ستم و رویه ظلم ستیزی برای کسانی است که به دنبال مقاومت و حق خواهی هستند.

وی افزود: تمام ابعاد زندگانی این دختر سه ساله کربلا و حتی بحث بازسازی حرم و ماجرای نبش قبر حضرت رقیّه(س) در سال ۱۲۴۲ شمسی معجزه ای بود که در تاریخ ثبت شد.
این مقام مسوول با اشاره به صحنه شهادت حضرت رقیه(س) بیان داشت: امام حسین(ع) نام همه پسرانش را علی گذاشته بود و علاقه بسیاری به نام فاطمه(س) داشت از این رو عده ای از مورخان متقدم و متاخرین نام رقیه(س) را فاطمه صغری می نامند.
وی ادامه داد: بعضی از مورخان ۳ تا ۴ دختر برای امام حسین(ع) نام برده اند که یکی از آنها دختر سه ساله ای است که به دلیل بهانه گیری و مویه برای دیدن پدرش، در اقدامی ناجوانمردانه یزید در مستی و در صحنه دلخراشی سر بریده پدرش را برایش فرستاد و این دختر با دیدن این صحنه به شهادت رسید.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه لحظه به لحظه واقعه کربلا معجزه ای برای اثبات حقانیت اهل بیت(ع) بود گفت: بعد از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) وقایع و حوادثی اتفاق افتاد که بخشی از آن معجزه هایی برای اثبات حقانیت اهل بیت پیامبر(ص) و انتصابشان به مقام امامت و استمرار حرکت نبوت بود.
وی تاکید کرد: سر بریده حضرت سالار شهیدان(ع) تلاوت قرآن داشتند و مهمتر از این علایم و نشانه های معنوی که تاثیرگذار در فضای مادی نیز بود، مقاومت و استقامت اهل بیت در رساندن پیام خون شهدا بی بدیل بود.
ظهیری افزود: ۴۰ روز آسمان و زمین در شهادت امام حسین(ع)، اهل بیت و یارانش گریه می کرد و همه سبزینه های سرزمین نینوا خشکید و از زیر سنگ ها در نزدیک مقتل الشهدا خون جاری می شد.
وی به نقش بر آب شدن نقشه های پوشالی حکومت بنی امیه و معاویه اشاره کرد و گفت: ۲۰ سال حکومت بنی امیه و معاویه تلاش کرده بود تا نام امیر المومنین(ع) را حذف کنند و محبوبیت اهل بیت پیامبر(ص) را خدشه دار کنند اما پیام رسانی زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) نقشه های آنها را برآب و پایه های حکومت بنی امیه را لرزاند و سست کرد.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: از واقعه کربلا، ۸۴ زن و بچه ای که به اسارت درآمده بودند در عملیات حکومت بنی امیه نتیجه معکوس داشت پیروزی متظاهرانه این حکومت با مقاومت اهل بیت، عدم اعلام عجز و زاری، اظهار ضعف از بین رفت بخصوص کاروان اسرا در مناطق و صحنه های مختلف جایگاه خود را به مردم معرفی کردند.
وی با اشاره به صحنه هایی از مظلومیت اهل بیت گفت: وقتی مردم دیدند که اهل بیت اینگونه مظلومانه  دیار به دیار و شهر به شهر مورد آزار قرار می گیرد این پیام مظلومیت باعث بیزاری مردم و نفرت نسبت به خلیفه غاصب شد و چهره منافقانه، ریاکارانه و دست آنها را در این تبلیغات ننگین رو کرد.
ظهیری افزود: کار فرهنگی رساندن پیام کربلا به کاروان سالاری زینب(س) و حضرت سجاد(ع) و پرده برداشتن از چهره ریاکارانه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در تاریخ ماندگار شد همچنین تاریخ شهادت می دهد که امام سجاد(ع ) سعی می کردند با دیدن آب، نوزاد، ذبح گوسفند تداعی معانی کنند و با جاری کردن اشکانشان یاد کربلا را زنده نگه دارند.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: ماندگاری رمز واقعه عاشورا به خاطر بیان حدیث مقاومت سرو قامتان ایستاده در کربلا و روشنگری آنان بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcay0no.49nou15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما