شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 9997

استقرار تیم‌های آتش‌نشانی در جوار مجالس عزاداری

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از استقرار تیم‌های آتش‌نشانی در محل مجالس عزاداری در دهه نخست محرم خبر داد.
استقرار تیم‌های آتش‌نشانی در جوار مجالس عزاداری
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری با اشاره به خطراتی که در مجالس سوگواری ممکن است اتفاق بیفتد، اظهار کرد: برای جلوگیری از آسیب‌‌های احتمالی تیم‌های آتش‌نشانی در محل مجالس سوگواری اباعبدالله(ع) از شب گذشته مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: ورزشگاه حیدریان، حسینیه شهدا، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مدرسه فیضیه از اماکنی هستند که خودروهای آتش‌نشانی در آنان مستقر شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا از موتورهای آتش‌نشان به منظور تسریع در امر کمک‌رسانی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به خطراتی که مجالس عزاداری را تهدید می‌کند، گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از مدتی پیش آموزش‌هایی را در این زمینه در میان مسئولان هیئت‌ها و بزرگان مساجد آغاز کرده است.

جعفری ضمن درخواست از مسئولان هیئت‌ها و عزاداران حسینی برای رعایت نکات ایمنی بیان کرد: برای محل تجمع عزاداران حتماً باید معبر خروجی لازم علاوه بر درب ورودی پیش‌بینی شود تا در صورت بروز حادثه بتوانند به موقع از محل خارج شوند.

وی با بیان اینکه اطفال، افراد سال خورده و بانوان در مجالس عزاداری باید نزدیک به درب خروجی مستقر شوند، ادامه داد: رعایت فاصله مناسب سیم، اتصالات و ادوات برقی از مواد و مصالح قابل اشتعال مانند پرده و فرش از دیگر نکاتی است که باید در مجالس عزاداری رعایت شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار کرد: مسئولان هیئت‌ها باید پیش از استفاده از وسایل گرمازا از سالم و استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

استفاده از کپسول آتش‌نشانی در تمام قسمت‌های حسینیه‌ها، استفاده از تجهیزات مناسب در گرفتن انشعابات گاز و خودداری از عبور دادن دودکش بخاری‌ها از محلی که مواد قابل اشتعال وجود دارد، از دیگر مواردی است که جعفری برای حفظ ایمنی در جریان عزاداری‌های محرم و صفر بر آن تاکید کرد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcf.1d1iw6d1egiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما