جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 110187
منبع : قم نیوز
با تایید وجود سوء جریان در مترو قم توسط عضو شورای شهر مطرح شد

عدم وجود تخلف در مترو قم کذب است / لزوم تحقیق و تفحص از متروی پر هزینه قم

قم نيوز : رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تایید سوء جریان در پرونده قطار شهری توسط بازرسی استان، گفت: ادعای مدیران شهرداری قم در خصوص نظر اداره‌کل بازرسی استان در رابطه‌ با عدم تخلف در این پروژه شهری، کذب است.
مترو قم همچنان راه نیفتاده است
مترو قم همچنان راه نیفتاده است
به گزارش قم نیوز، با تایید وجود سوء جریان در مترو قم، ماجرای این پروژه پر هزینه و غیر اقتصادی شهرداری قم وارد مرحله جدیدی شده است.

 حسین صابری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفته است: پس از این که اخباری از سوء جریان‌هایی در سازمان قطار شهری که با مستندات و مدارک قابل‌توجهی همراه بود، به اطلاع اعضاء شورای اسلامی شهر رسید، از سوی برخی از اعضاء درخواستی برای تحقیق و تفحص از این حوزه به هیات رییسه شورای اسلامی شهر ارائه شد، ولی پس از برگزاری چندین جلسه در این‌خصوص، برخی از اعضا به‌دلایل نامعلومی با درخواست فوق مخالفت کرده و مانع اجرایی‌ شدن آن شدند.
عضو کمیسیون حقوقی و نظارت به ادعای گروهی که می‌گویند نباید به تخلفات احتمالی در مترو قم در آستانه انتخابات مجلس وارد شد، پاسخ داده و گفته:‌ برخی مدعی هستند که پرداختن به این‌گونه سوء‌جریان‌ها در آستانهٔ انتخابات می‌تواند در شهروندان تاثیر منفی بگذارد در حالی‌که توجه به این گونه مباحث در انتخاب افراد اصلح در انتخابات پیش رو تاثیر مثبت و امیدوارکننده‌ای دارد.

صابری در ادامه از وعده‌های شهرداری قم در افتتاح مترو سخن گفته و اضافه کرده: شهردار قم از سال ۹۵ هر ساله وعده افتتاح مترو را داده‌؛ ولی پس از هفت سال، هنوز این وعده محقق نشده‌ است، اگر وعده‌های محقق نشده تاکنون پیگیری می‌شد، قطعاً مترو قم تا الان به بهره‌برداری رسیده‌ بود.

قصه متروی قم چیست؟
متروی قم پروژه‌ای پر هزینه و غیر اقتصادی است که از سال‌های گذشته همواره محل جذب اعتبارات و منابع مالی شهرداری قم بوده است.

قرارداد پروژه مترو قم چندین بار تعدیل شده و بخش‌هایی از آن حذف یا گزینه‌هایی به آن اضافه شده است و براساس تازه ترین اظهارات شهردار و سازمان قطار شهری قم، حتی مالکیت دستگاه حفار نیز که با پول این پروژه خریداری شده است نیز از دست قمی‌ها خارج شده است.

از سوی دیگر شهرداری قم هر گاه از پاسخ‌گویی در مقابل علت عدم بهره بداری از مترو قم و خلف وعده‌های متعدد قم ناتوان بوده است، به مونوریل قم، دیگر پروژه ناتمام شهرداری قم حمله کرده است تا پر هزینه بودن و غیر اقتصادی‌تر بودن مترو قم را بپوشاند.

با توجه به اثبات وجود سوء جریان در مترو قم و اظهارات صریح صابری، عضو شورای شهر قم، دیگر بهانه‌های سقائیان نژاد، شهردار فعلی قم، برای اجتناب از پاسخ‌گویی و تحقیق و تفحص در مورد مترو قم مفید فایده نیست و شورای شهر و نهادهی نظارتی باید با قدرت وارد این پرونده شوند.
https://qomnews.ir/vdcfcxdyew6dyya.igiw.html
تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما