يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۱
کد مطلب : 110386

چک لیست کارهای داماد برای عروسی در شهر قم

قم نيوز : تمامی دامادها، برای برگزاری مراسم عروسی خود در شهر قم، باید مقدماتی را فراهم کنند و کارهایی را انجام دهند. برای آگاهی از کارهای داماد برای عروسی در شهر قم و انجام به‌موقع آن‌ها، افراد باید یک چک‌لیست تهیه کنند و به انجام هر کاری را در زمان مناسب خود بپردازند. البته نکته مهم در تهیه چک‌لیست کارهای عروسی، این است که با توجه‌به وضعیت اقتصادی و همچنین سبک جشن عروسی زوج‌ها مشخص می‌شوند و اغلب موارد ذکرشده در این چک‌لیست ضروری نیستند.
چک لیست کارهای عروس و داماد در قم
چک لیست کارهای عروس و داماد در قم
اولین گام در فراهم‌کردن مقدمات عروسی، تهیه چک لیستی از کارهای این مراسم و تعیین زمان مناسب برای انجام هر یک از آن‌ها خواهد بود. این کار، به ذهن داماد نظم می‌دهد و مانع از ایجاد استرس و تنش در این روز مهم می‌شود.

با تهیه چک‌لیست کارهای عروسی و برنامه‌ریزی برای انجام آن‌ها، دامادها می‌توانند به‌راحتی هزینه‌های خود را مدیریت کنند و در مخارج عروسی به مقدار قابل‌توجهی صرفه‌جویی می‌شود. به‌عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند درصورت داشتن زمان کافی، بهترین فروشگاه های کت و شلوار قم را انتخاب کنند و لباس موردنظر خود را با قیمت مناسب بخرند.

افراد می‌توانند با مشخص‌شدن کارهای داماد برای عروسی در شهر قم و اولویت‌بندی آن‌ها، بازه زمانی انجام هر کار را تعیین کنند. در برخی مواقع که کارهای داماد بسیار زیاد است و وقت کافی برای انجام آن‌ها را ندارد، می‌تواند از دوستان و اعضای خانواده برای انجام این کارها کمک بگیرد.

لیست کارهایی که 6 تا 9 ماه قبل از عروسی باید انجام شوند

برخی از کارهای مربوط به مراسم عروسی، به زمان بیشتری نیاز دارند یا باید زودتر از سایر کارها انجام شوند که شامل موارد زیر خواهند بود:

انتخاب ساقدوش داماد

در میان کارهای داماد برای عروسی، انتخاب ساقدوش امری اختیاری درنظر گرفته می‌شود. افراد می‌توانند ساقدوش‌ها را از میان نزدیک‌ترین بستگان و دوستان خود انتخاب کنند. ساقدوش‌ها، وظایف مختلفی برعهده دارند که شامل برگزاری جشن خداحافظی با مجردی، همراهی‌کردن داماد در پرو لباس و کمک در انجام مقدمات عروسی می‌شود. در برخی موارد، ساقدوش‌ها به‌عنوان شاهدین عقد رسمی درنظر گرفته می‌شوند.

تهیه لیست مهمانان

مهم‌ترین کاری که داماد باید در این بازه زمانی انجام دهد، تهیه لیست مهمانان است. زیرا او باید متناسب با تعداد مهمانانی که دعوت می‎کند، ظرفیت تالار را انتخاب کند. در انجام این کار، داماد باید با پدر و مادر خود و پدر و مادر همسر خود مشورت کند تا کسی فراموش نشود.

انتخاب تالار عروسی

پس از تعیین تعداد مهمانان، نوبت به انتخاب یک تالار با فضای مناسب برای برگزاری جشن می‎رسد. برای انجام این مورد از کارهای داماد برای عروسی در شهر قم علاوه‌بر ظرفیت سالن، باید نکاتی نظیر ارتفاع سقف، تمیزی سالن جایگاه عروس و داماد و میهمانان و مسیر دسترسی به آن درنظر گرفته شود.

عروس و داماد در قم

لیست کارهایی که 4 تا 6 ماه قبل از عروسی باید انجام شوند

در این بازه زمانی، بهتر است داماد کارهای جزئی‌تر را انجام دهد که از میان آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

انتخاب شام عروسی

برای انتخاب شام عروسی، افراد باید به بودجه خود و تعداد مهمانان توجه کنند. آن‌ها می‌توانند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها فقط یک نوع شام سفارش دهند.

انتخاب آتلیه عکاسی در قم

یکی دیگر از کارهایی که در چک‌لیست مراسم عروسی وجود دارد، انتخاب آتلیه مناسب از بین لیست بهترین آتلیه های قم برای عکاسی و فیلم‌برداری در این روز است. افراد هنگام انتخاب آتلیه باید به قیمت و نمونه‌کارهای آن توجه کنند و درصورت امکان، پس از مقایسه کار چند آتلیه به انتخاب بپردازند.

لیست کارهایی که 2 تا 4 ماه قبل از عروسی باید انجام شوند

در این بازه زمانی، بهتر است داماد کارهای مربوط به لباس و آرایشگاه را انجام دهد. لیست کارهای 2 تا 4 ماه قبل از عروسی، شامل موارد زیر می‌شوند:

خرید کت‌وشلوار داماد

در این مرحله، دامادها باید با مراجعه به بهترین لباس‌فروشی‌ها، کت‌وشلوار مناسب را انتخاب کنند. برخی از زوج‌ها، به‌منظور خرید لباس‌های ست، خرید کت‌وشلوار را همزمان با خرید لباس عروس انجام می‌دهند. کاملا فیت‌بودن لباس‌های داماد، در این مرحله اهمیت بالایی دارد.

انتخاب آرایشگاه داماد

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در چک‌لیست کارهای داماد برای عروسی در شهر قم، انتخاب آرایشگاه مناسب برای داماد است. بنابراین افراد با مراجعه به بهترین آرایشگاه مردانه قم می‌توانند نمونه کارهای آن آرایشگاه را نیز بررسی کنند.

لیست کارهایی که 2 ماه قبل از عروسی باید انجام شوند

تقریبا تا 2 ماه قبل از مراسم عروسی، زوج‌ها بسیاری از کارها و مقدمات مربوط به مراسم را انجام داده‌اند. در این بازه، زمان خرید وسایل و اکسسوری‌های مورد نیاز مراسم عروسی فرا می‌رسد.

خرید حلقه و سرویس طلا

در این مرحله، دامادها می‌توانند به‌همراه همسر خود برای خرید حلقه‌ها و سرویس طلا به طلافروشی‌های قم مراجعه کنند. برای زوج‌ها، امکان‌پذیر است که با توجه‌به سلیقه و بودجه خود از میان گزینه‌های موجود، بهترین حلقه و سرویس طلا را انتخاب کنند.

خرید ساعت و اکسسوری‌ها

با توجه ‌به استایل مراسم عروسی، زوج‌ها لیستی از وسایل و اکسسوری‌های مورد نیاز برای جشن را تهیه خواهند کرد. در این زمان، آن‌ها می‌توانند برای خرید این وسایل به بازار مراجعه کنند.

خرید و پخش کارت عروسی

در این بازه زمانی، میان کارهای داماد برای عروسی در شهر قم، نوبت به خرید کارت عروسی می‌رسد. کارت‌های عروسی، با طرح‌های مختلف طراحی و چاپ می‌شوند. به‌منظور چاپ و آماده‌سازی به‌موقع کارت‌ها، بهتر است داماد دو ماه قبل از عروسی برای سفارش آن‌ها اقدام کند. پس از حاضر‌شدن کارت‌ها، داماد باید با پخش آن‌ها بین مهمانان خود، زمان کافی برای برنامه‌ریزی جهت حضور در این مراسم را برای آن‌ها فراهم سازد.

لیست کارهایی که یک ماه قبل از عروسی باید انجام شوند

اگرچه این زمان برای بسیاری از دامادها پرتنش و استرس‌زا است، درصورت داشتن برنامه‌ریزی منظم با خیال راحت کارهای خود را انجام خواهند داد. لیست کارهای داماد برای عروسی در شهر قم یک ماه قبل از برگزاری مراسم، شامل موارد زیر می‌شود:

سفارش کیک عروسی

زوج‌ها با توجه‌به تم و استایل مراسم خود، تصمیم به سفارش کیک عروسی می‌گیرند. افرادی که به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های عروس هستند، می‌توانند از سفارش کیک صرف‌نظر کنند. همچنین مدل و تعداد طبقات کیک با توجه ‌به نظر و سلیقه زوج‌ها انجام می‌شود.

سفارش دسته گل عروس و گل‌آرایی ماشین عروس

پس از مشخص‌شدن ماشین عروس، یکی از مهم‌ترین کارهای داماد برای عروسی در شهر قم، سفارش دسته‌گل و گل‌آرایی ماشین عروس است. دامادها، اغلب برای انجام این کار به یک گل‌فروشی در قم مراجعه می‌کنند. بررسی نمونه‌کارهای قبلی گل‌فروش در انتخاب آن برای گل‌آرایی ماشین عروس اهمیت بالایی دارد.

برگزاری جشن خداحافظی با دوستان مجردی

یکی از کارهایی که دامادها در روزهای آخر قبل از عروسی انجام می‌دهند، برگزاری جشن خداحافظی با دوستان دوران مجردی است. آن‌ها می‌توانند این جشن را در یکی از بهترین کافه های قم برگزار کنند و لحظاتی شاد را با دوستان خود بگذارنند.

داماد و عروس در قم

جمع‌بندی

تهیه لیست کارهای داماد برای عروسی در شهر قم، برای افراد کاری دشوار و پیچیده نیست. درحالی‌که برنامه‌ریزی برای انجام کارهای عروسی به ذهن دامادها نظم می‌دهد، از بروز استرس در روزهای نزدیک به مراسم جلوگیری می‌کند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های عروسی می‌شود. افراد در هنگام برنامه‌ریزی برای کارهای عروسی، باید انجام کارها را اولویت‌بندی کنند و برخی از آن‌ها را زودتر از سایر موارد انجام دهند.
 
https://qomnews.ir/vdcg7z9q3ak9qw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما