دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : 29157
حاشیه‌های مراسم ختم مادر احمدی نژاد در قم:

از تسلیت به احمدی نژاد تا شعار «شعار هرچی مرده، احمدی برمی گرده»

چون عده ای طور دیگر فکر می‌کنند، مراسم قم آخرین برنامه بزرگداشت مادرم است
قم نيوز : قم نیوز: ختم مادر رئیس جمهور سابق در مسجد دو طفلان مسلم قم، حاشیه‌هایی داشت که با هم می‌خوانیم:
از تسلیت به احمدی نژاد تا شعار «شعار هرچی مرده، احمدی برمی گرده»
به گزارش قم نیوز، مراسم ختم والده محموداحمدی‌نژاد عصر یکشنبه در مسجد دو طفلان مسلم(ع) منطقه نیروگاه قم برگزار شد.
 
این مراسم از ساعت 16با حضور مردم، روحانیون و خانواده شهدا وهمچنین حضرات آیات حائری شیرازی، محمد مهدی میرباقری، نماینده بیت آیت الله نوری همدانی،حجت الاسلام میرتاج الدینی، ثمره هاشمی، مرتضی تمدن وعلی اکبرجوانفکر برگزار شد.
 
جامعه الهی از دامن مادر پدید می آید
پس از قرائت قرآن و ذکر مصیبت ،حجت الاسلام والمسلمین رستگار طی سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع مادر در دین اسلام،اظهار داشت: از دامن مادر است که جامعه‌ای به حیات طیبه می‌رسد و از همین رو وجود مادران پاکدامن، جامعه سالمی را به وجود می‌آورد.
 
وی با اشاره به زوال بنیان خانواده در تمدن غرب گفت: جایگاه مادر در جامعه غربی زیر سوال رفته است و دلیل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی در غرب نیز ریشه در همین مسئله دارد.
 
حجت الاسلام رستگار تصریح کرد: اگر می‌خواهیم جامعه سالمی داشته باشیم وبه سمت تمدن الهی حرکت کنیم، این مسئله فقط از طریق دامن پاک مادران میسر می‌شود.
 

استقبال مردم از احمدی نژاد پیش از سخنرانی

با پایان صحبتهای حجت الاسلام رستگار، مجری مراسم  اعلام کرد که احمدی‌نژاد بنا دارد در سخنان کوتاهی از مردم تشکر کند.
 
این مسئله موجب شد تا افراد حاضر  در جلوی جایگاه بلند شده وبا شعارهایی از رئیس جمهور سابق استقبال کنند.
 
حاضرین در شبستان مسجد دو طفلان مسلم (ع)وهمچنین حیاط مسجد که مملو از جمعیت بود،با شعارهایی به استقبال سخنان احمدی‌نژاد رفتند.
 
مسیرکوتاه اما شلوغ احمدی نژاد برای سخنرانی
 پس از اعلام مجری، حدود 10دقیقه طول کشید تا رئیس جمهور سابق مسیر کوتاه درب ورود تا جایگاه سخنرانی را بپیماید مردم در این میان احمدی‌نژاد را محاصره کرده و نسبت به وی ابراز احساسات کردند.
 
مردم با شعارهایی نظیر «احمدی دلاور، پیرو خط رهبر»، «احمدی تسلیت تسلیت»،و « شعار هرچی مرده، احمدی برمی گرده» رئیس جمهور سابق را همراهی کردندتا به جایگاه سخنرانی برسد.
 
شعارهای مردم با حضور احمدی‌نژاد در جایگاه نیز ادامه یافت و حاضران که شبستان مسجد،حیاط و بخشی ورودی خیابان مالک اشتر را پر کرده بودند، نسبت به محمود احمدی‌نژاد ابراز احساسات کردند.
 
شعارهای ادامه دار حاضران موجب شد احمدی‌نژاد چند بار از مردم بخواهد تا اجازه دهند او سخنان کوتاه خود را آغاز کند اما شعارهای مردم احمدی‌نژاد را وادار کرد تا با درخواست ذکر صلوات فضای مسجد را آرام کند.
 
چون عده ای طور دیگر فکر میکنند، مراسم قم آخرین برنامه بزرگداشت مادرم است
محمود احمدی‌نژاد در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: از تمام کسانی که از روز درگذشت مادرم با خانواده بنده ابراز همدری کردند تشکر می‌کنم و به طور ویژه از مقام معظم رهبری که نسبت به ما لطف کردند، تشکر می‌کنم.
 
عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پاسداشت مقام پدر ومادر در هرجامعه‌ای اقدامی ارزشمنداست و از دست دادن مادر برای هیچ کسی حتی اگر مادرش سالخورده باشد آسان نیست.
 
رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: بزرگترین افتخار افراد هر جامعه‌ای باید این باشد که دست پدر و مادر خود را ببوسند و مقابل آنان سر تعظیم فرود بیاورند،نه اینکه در برابر عده‌ای درجامعه سر خم کنند.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به درخواستهای متعددمردمی برای برگزاری مراسم فوت والده‌اش درشهرهای مختلف کشور،گفت: درحال حاضر امکان اینکه در تمام مراسمات شرکت کنم وجود ندارد وبه همین دلیل از مردم خواهش می‌کنم مراسم قم آخرین برنامه‌ای باشد که برای بزرگداشت مادرم برگزار می‌شود، چراکه عده‌ای ممکن است از برگزاری این گونه مراسمات طور دیگری فکر کنندوبرداشتی غلط داشته باشند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احترام به بزرگتر و برگزاری مراسم برای ازدست رفتگان کاری انسانی و ارزشی آسمانی در جامعه‌ای است و روا نیست عده‌ای از این برنامه‌ها برداشت ناصحیح دیگری بکنند.
 
وی تصریح کرد: از تمام مردم تبریز و مردم قم وهچنین تمام کسانی که در چند مراسم اخیر با خانواده ما همدردی کردند تشکر می کنم.
 
عدم ملاقات برخی از حاضرین ویژه با رئیس جمهور سابق به علت شلوغی
ازدحام جمعیت در جلوی در ورودی مسجد سبب شدتا حضرات آیات حائری شیرازی و میرباقری امکان ملاقات با احمدی‌نژاد و عرض تسلیت مستقیم به وی را که در که مقابل در ورودی ایستاده بود را نداشته باشند و به همین دلیل از در ورودی دیگری وارد شبستان مسجد شده و در کنار مردم مستقر شدند.
 
احمدی نژاددر پایان سخنان خود از حضور ایشان به صورت ویژه سپاسگذاری کرد.
 
انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcd5f0x.yt0nk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سیدی
این مردم که اونجا بودن نمیدونم چشون میشه ..این همه این ملت را به خاک سیاه نشاند کمشون بود ..دوباره هوس کردن گرررانی سرسام اور تعطیلی تولید کار و..حباب سکه ....جهش های هرروزی قیمت ها و...شما را به خدا این [ ] را رها کنید ...