جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 29497
حوزه علمیه قم در هفته‌ای که گذشت؛

تأکید مراجع عظام تقلید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در برگزاری مراسم‌های نوروز

قم نيوز : قم نیوز: مراجع‌ عظام تقلید در هفته‌ گذشته، در دیدارهای خود بر موضوعات مختلفی چون حفظ حرمت ایام فاطمیه(ع) در ایام نوروز و لزوم تعظیم شعائر دینی تأکید کردند.
تأکید مراجع عظام تقلید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در برگزاری مراسم‌های نوروز
به گزارش قم نیوز، حوزه‌های علمیه در هفته‌ای که گذشت شاهد سخنان و دیدارهای مراجع و علما درباره مسائل مهمی بود که اهم آن اخبار به‌شرح زیر است.

هراس دشمنان ایران به‌سبب اعتقاد مردم به اصل ولایت فقیه است

مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمن فقط از وجود ولایت فقیه در ایران هراس دارد و به همین سبب شیوه استعمار را برای در بند‌ کشیدن کشور در دستور کار قرار داده است.

حفظ حرمت ایام فاطمیه در برگزاری آئین‌های نوروزی

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: مبادا به‌بهانه برگزاری عید و مراسم خاص از حضرت زهرا(س) غفلت کرده و مجالس ذکر و یاد آن بانو با سردی برگزار شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی: تولید بی‌کیفیت ضد اقتصاد مقاومتی است‌

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نباید تنها روی حذف کردن اضافات متمرکز شده بلکه باید به پیشرفت و افزایش تولید تمرکز شود، گفت: بسیاری از اجناس صادراتی کیفیت ندارد و این ضد اقتصاد مقاومتی است.

ناشران مسائل روز جهان را در نگارش کتب جدید مد نظر قرار دهند

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید در مورد مسائلی مانند حقوق بشر، محیط زیست و تحولات بشری در زمان کنونی کتاب نوشته شود، امروز جهان به این مسائل مبتلا شده ‌و باید در همین مورد نیز کتاب‌هایی نوشته شود.

مردم با فرهنگ مهدوی(عج) مأنوس شوند

مرجع تقلید شیعیان به تلاش برای فرهنگ سازی مهدوی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید شرایطی را به وجود بیاوریم تا مردم به مهدویت نزدیک شوند.

تقارن نوروز و فاطمیه سبب تقویت صله رحم شود

مرجع تقلید شیعیان با تأکید به حفظ حرمت ایام فاطمیه گفت: مردم در این ایام سنت حسنه صله رحم را به جا بیاورند.

نهضت عاشورا شکل‌گیری انقلاب اسلامی را زمینه‌سازی کرد‌

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دین اسلام به‌‌واسطه حرکت امام حسین(ع) ادامه یافته است، گفت: انقلاب اسلامی ایران به‌رهبری امام خمینی(ره) ادامه دهنده نهضت امام حسین(ع) است.

چاپ موسوعه شهید ثانی از اقدامات ماندگار است

مرجع تقلید شیعیان گفت: چاپ موسوعه شهید ثانی از اقدامات خوب و ماندگار دفتر تبلیغات اسلامی است.

فرهنگ اسلامی در مقوله شهرسازی حاکم شود

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر نشر فرهنگ اسلامی در شهرسازی گفت: تلاش شود تا فرهنگ اسلامی در شهرسازی حاکم شود و نباید فرهنگ غربی وارد راه و شهرسازی ما شود.

استفاده از «مواد محترقه» در چهارشنبه‌ پایان سال خلاف عقل و شرع است

مرجع تقلید شیعیان گفت: بسیاری از خرافات منتهی به شرک می‌شود؛ زیرا بعضی در انجام این مراسم معتقد بودند آتش، زردی آن‌ها را می‌گیرد و سلامتی به آن می‌دهد که این عقیده، مسئله توحید افعالی را زیر سؤال می‌برد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی بر لزوم تعظیم شعائر دینی تأکید کرد

آیت‌الله صافی گلپایگانی بر پاسداشت بیشتر ایام فاطمیه و شرکت در مجالس عزاداری تأکید کرد.

باطن گروه تروریستی داعش ریشه در «کفر» دارد

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ظاهر سازی برخی از افراد گفت: داعش با محاسن بلند تظاهر به ایمان می‌کند در صورتی که باطن آن‌ها کفر است و آدم‌کشی در دستور کار آن‌ها است.

آیت‌الله مکارم شیرازی: مسئولان در راستای کاهش حوادث جاده‌ای در ایام نوروز تلاش کنند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آمار بالای کشته‌ها در ایام نوروز در جاده‌های کشور گفت: مسئولان سالانه مدعی هستند که آمار کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای کاهش یافته است اما باید به جایی برسیم که هیچ فردی حتی دچار آسیب‌دیدگی نشود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca0ynu.49noo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما