چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 29980
قم‌نیوز به مناسبت ولادت امام محمد جواد (ع) گزارش می‌دهد:

باب الحوائج؛ گره گشای مشکلات نیازمندان

قم نيوز : قم‌نیوز: از دیگر خصوصیات سیره این امام همام این بود که هرگز خود را از فقرا مخفی نمی‌کرد و اگر اطرافیان می‌خواستند امام را از درب دیگر منزل دور از چشم فقرا عبور بدهند نامه امام رضا (ع) به فرزندشان تاکید بر این را دارد که امام جواد (ع) خود را در معرض دید نیازمندان و گرفتاران قرار بدهند تا مردم با سهولت و به راحتی با امام برخورد داشته و امام مشکلات ایشان را شخصا رفع نماید.
باب الحوائج؛ گره گشای مشکلات نیازمندان
به گزارش قم‌نیوز، مشاور مدیر حوزه‌های علمیه بااشاره به اینکه امام محمد جواد (ع) در عصری متولد شد که دشمنان به دنبال تلقین عدم زاد و ولد و امکان تولد چنین امامی را سر می‌دادند، اظهارداشت: فضل الهی موجب شد تا این امام وعده داده شده میلادش تحقق یابد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر بابیان اینکه امام محمدجواد (ع) در عنفوان جوانی به امامت رسیدند، افزود: دوران امامت ایشان ۱۷ سال مصادف با حکومت بنی عباس و معتصم بود.

وی بااشاره به اینکه امام محمد جواد (ع) در ۸ سالگی به امامت و در ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند، عنوان کرد:
وجود امام محمد جواد (ع) ثابت کرد که می‌شود امام پیش از سن بلوغ به مقام امامت برسد و تدبیر، دانش و فضیلت‌های امام جواد (ع) تثبیت این حقیقت بود.

مشاورمدیر حوزه‌های علمیه بااشاره به اینکه سیره امام محمد جواد (ع) در خردسالی پرتویی از عظمت‌هایی بود که بزرگان را متحیر می‌کرد، تصریح کرد: بهترین ویژگی امام محمد جواد (ع) بخشش، انفاق و دستگیری از نیازمندان است به گونه‌ای که امام افرادی را مامور کرده بود که راهیان در صورت فقدان توشه مورد امداد و یاری قرار گیرند.

رضوی مهر گفت: غیرت و تعصب امام محمد جواد (ع) نسبت به مادرشان حضرت زهرا (س) از دیگر ویژگی‌های امام به شمار می‌آمد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر خصوصیات سیره این امام همام این بود که هرگز خود را از فقرا مخفی نمی‌کرد و اگر اطرافیان می‌خواستند امام را از درب دیگر منزل دور از چشم فقرا عبور بدهند نامه امام رضا (ع) به فرزندشان تاکید بر این را دارد که امام جواد (ع) خود را در معرض دید نیازمندان و گرفتاران قرار بدهند تا مردم با سهولت و به راحتی با امام برخورد داشته و امام مشکلات ایشان را شخصا رفع نماید.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه به حدیث امام محمد جواد (ع) که فرموده است: «عزت مومن در بی‌نیازی از مردم است» اشاره کرد و گفت: پدیده شومی که امروز به عنوان چشم و هم چشمی در جامعه ما موجب ذلت
برخی از خانواده‌ها شده است و افراد خود را به قرض و عاریه گرفتن از این و آن بکشاند هرگز مقبول امام محمد جواد (ع) نیست.
رضوی مهر بابیان اینکه چشم و هم چشمی پدیده‌ای است که عدم شکرگذاری به پیشگاه الهی را به همراه دارد، گفت: چرا که خود امام محمد جواد فرموده‌اند: «نعمتی که مورد شکر گذاری قرار نگیرد مانند گناهی است که بخشیده نشود و ظاهر و باطن شما باید شفاف و یک جور باشد چرا که به گونه‌ای نباشید که در راه دوست خدا و در پنهان دشمن او باشید»

وی افزود: اطاعت از پدر، چاره اندیشی برای امت، عبادت خالصا برای خدا، وقف جوانی در راه نشرمعارف الهی و اهمیت به قرآن از ویژگی‌های بارز امام محمد جواد (ع) است.
مشاور مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: حضور امام محمدجواد (ع) موجب یاس میان دشمنان و عامل فخر و امید در میان دوستان گشت.

رضوی مهر خاطرنشان کرد: امام محمد جواد (ع) گاهی با نامه‌ها جوابگوی شیعیان بودند گاهی حضورند و گاهی با روایت و حدیث، که امروز امام جواد (ع) از جایگاه روایت و حدیث با ما شیعیان سخن می‌گوید و تا قیام قیامت این نشر و اشاعه حدیث، بیان احکام و روایات امام محمدجواد (ع) زنده، جاوید و ماندگار در میان نسل‌های امت اسلام اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdchvwni.23nw6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما