يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 32013
فم نگار گزارش می‌دهد

تجلی نور بر زمین/ فاطمه معصومه (س) الگوی تمام نمای پاکی و طهارت

قم نيوز : قم نگار: در آستانه اولین روز از ماه ذی القعده قم و ایران اسلامی سراسر شوق و سرور است تا میلاد نور را جشن گرفته و قدوم با برکت ریحانه اهل بیت (س) را گرامی دارند.
تجلی نور بر زمین/ فاطمه معصومه (س) الگوی تمام نمای پاکی و طهارت
به گزارش قم نگار؛ فرشتگان به شوق آمدن ریحانه‌ای دیگر سر از پا نمی‌شناسند نور و عطر بی‌بدیل خداوندی مدینه را فرا گرفته است؛ نگین انگشتری هفتمین ستاره ولایت جلوه‌گری می‌کند و موسی بن جعفر (س) به شوق دیدار رحمت بی‌بدیل خداوندی سجده شکر به جا می‌آورد....

در آستانه اولین روز از ماه ذی القعده قم و ایران اسلامی سراسر شوق و سرور است تا میلاد نور را جشن گرفته و قدوم با برکت ریحانه اهل بیت (س) را گرامی دارند.

خورشیدی عالم تاب از آسمان مدینه می‌تابد و خداوند از رحمت ازلی‌اش بر زمین می‌چشاند و نوی از درگاه رحمانی‌اش به زمین ارزانی می‌دارد، فرشتگان به شوق دیدار کوثری از سلاله پاکان صف می‌کشند....

اسوهٔ تمام نمای پاکی و طهارت بانوی مهر و آینه و ایثار قدم به زمین می‌گذارد تا همراهی باشد برای برادر و یاوری برای پدر.... آمده تا به شوق قدم‌های نورانی‌اش قم سرزمین مقربان درگاه الهی باشد و دری از درهای بهشت به رویش باز شود وعش آل محمد (ص) خوانده شود.

قم؛ غرق در شادی
رقص ریسه‌های شهر، ایستگاه‌های صلواتی و گل‌هایی سرخ در دست دختران شهر همه حکایت از ورود مهمانی عزیز دارند؛ مهمانی که اسوه و الگو‌ی نمونه‌ای است برای دختران این سرزمین و چه روزی بهتر از میلاد کریمه اهل بیت (س) برای گرامی داشت مقام دختر، دختری که درس پاکی و نجابت را در کلاس درس آیینه طهارت و پاکی مشق می‌کنند.

حرم مطهر حضرت معصومه (س) امروز میزبان عاشقانی است که از سراسر ایران و البته کشورهای دیگر می‌آیند تا در شادی مردم قم شریک باشند؛ زن و مرد و پیر و جوان همه آمده‌اند؛ خوان کرم گسترده‌اش دین و مذهب و سن و سال نمی‌شناسد.

همسایه سایه‌ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
وقتی انیس لحظهٔ تنهایی‌ام توئی تنها دلیل اینکه من اینجایی‌ام توئی
در شب میلاد کریمه اهل بیت (س) و آغاز دههٔ کرامت خادمان حرم امام هشتم (ع) راه حریم خواهر مولا را در پیش گرفته‌اند تا پیک تبریک کریم اهل بیت (ع) باشند؛ خادمان حرم بانو از روزهای قبل برای تدارک ضیافت بزرگی را چیده‌اند.

خدمتگذاری بانو کرامت؛ افتخار خادمان حریم نورانی‌اش
«خدمت گذاری حرم بانو بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌ام بوده است» این را یکی از خدام حرم می‌گوید و اضافه می‌کند: ۲۰ سال است که افتخار خدمت کریمه اهل بیت (س) را دارم و این افتخار را با هیچ خوشی و لذتی عوض نمی‌کنم.

یکی از خدام کفشداری حرم در حالی که به سرعت کفش‌های زانران حرم را تحویل می‌گیرد، می‌گوید: حضور پربرکت بانو به شهر قم آبرو و اعتبار داده و ما هر چه که داریم از حضور این حضرت (س) و مزار نورانی ایشان است.

بنا به قول برادر گرامی‌اش بهشت پاداش زیارت کریمه اهل بیت (س) است؛ بهشتی که مردم قم سالیانی است میزبانیش را یدک می‌کشند؛ میزبانی که هر چه دارند را از مهمان به عاریه گرفته‌اند و در مکتب بانوی کرامت درس عاشقی پیشه می‌کنند...

حضرت معصومه (س) خورشیدی درخشان در آسمان تشیع
آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین، با اشاره به اینکه وجود حضرت معصومه (س) از جهات مختلف قابل مطالعه است، اظهار داشت: وجود ایشان اول از جهت نشان داده عظمت یک دخترو یک زن می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.
عظمتی که نشان دهندهٔ مقام والای زن در اسلام است؛ چیزی که باید همواره به آن توجه شده و در عصری که سو استفاده‌ها از این جنس ظریف و شکننده رو به فزونی است مورد توجه قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر عنایت ویژهٔ اهل بیت (س) به حضرت معصومه (س)، افزود: پدر، برادر، برادر‌زاده حضرت معصومه (س) و حتی قبل از تولد ایشان امام صادق (ع) در راوایات متعدد احترام و تاکید بسیاری بر این بزرگوار داشته‌اند.

آشیانه آل محمد و پناهگاه شیعیان؛ لقبـى قـدسـى است که امام هفتم (ع) به شهر قم داده است. حضرت موسى بـن جعفر (ع) قم را دیارى خـوانده که خـداونـد شـر دشمنان و هـرگـونه بـدى و آزارى را از شیعیان آن دور مى کند امام صادق (ع) نیز سپـس قـم را مـرکز شیعیـان و حــرم اهل بیت (ع) نامیـد همه این‌ها نشانه‌هایی از آثار و برکات حضور این بانوی گرانقدر در قم است.

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه با بیان اینکه اثر اجتماعی ایشان برای جمهوری اسلامی ایران از دیگر ابعاد وجودی ایشان است، تاکید کرد: قم همیشه مرکز تشیع و معارف اهل بیت بوده است که این مرهون حضور حضرت معصومه (س) و مزار ایشان در قم است.

وی با تاکید بر آثار و کرامات این بانوی گرانقدر، تاکید کرد: وجود حضرت معصومه (س) چون خورشیدی درخشان در جهان تشیع جلوه‌گری می‌کند.

آیت الله علیدوست با اشاره به اینکه تشکیل حوزه در کنار مزار حضرت معصومه (س) برکت دیگری است که حضور ایشان در تشکیل آن نقش داشته است، خاطر نشان کرد: با شکل گیری و گسترش حوزه به تاثیر با واسطهٔ ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی نیز پی می‌بریم.

حضرت معصومه (س) در برهه‌های مختلف و در برگ‌های حساس تاریخ همواره همیار و همراه مردم قم و ایران اسلامی بوده است چه از ابتدای مطرح شدن به عنوان مرکز جهان تشیع و چه در روزهای حساس انقلاب اسلامی.
عضو جامعه مدرسین با تاکید بر عمر کوتاه و محدودیت زمانی آن حضرت، تصریح کرد: علی رغم این محدودیت‌ها آثار وجودی بسیاری از گذشته داشته‌اند و یقینا در آینده هم این آثار مشعشع‌تر و مبسوط‌تر وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به تاکید ویژهٔ ائمه بر زیارت حضرت معصومه (س) افزود: این تاکید‌های ویژه به وجود خود ایشان بر می‌گردد تا از این طریق به عظمت شخصیتی ایشان پی ببریم و از جهتی مرکزیت ایشان و آثار وجودی ایشان را هم درک می‌کنیم.

حضورش برکت است و مسئولیت؛ مسئولیتی بزرگ بر دوش دختران این سرزمین که روزی چون سالروز میلاد بانو به نامشان ثبت شد است، بانویی که به حق بهترین الگو برای دختران این سرزمین است.

اینجا کویر داغ و نمک زار شور نیست ما روبروی پهنهٔ دریا نشسته‌ایم
قم سالهاست با نفسش زنده مانده است باور کنید پیش مسیحا نشسته‌ایم
بوی مدینه می‌وزد از شهر ما، بیا ما در جوار حضرت زهرا نشسته‌ایم

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcipuap.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما